Skip to main content

 

Afgelopen woensdag is er een monteur langsgeweest voor het doormeten van de glasvezel en het ophangen van het glasvezelkastje. Echter brandt nu alleen het power lampje, terwijl hij aangaf dat de glasvezelmeting goed was. Stroom er tijdelijk af en weer erop werkt ook niet. Waar kan dit aan liggen?

Het betreft nieuwbouw en ik wacht ondertussen al een maand of vier op de aansluiting terwijl het glasvezelaansluitpunt al vanaf dag 1 aanwezig is. Veel andere bewoners in het appartementencomplex hebben al wel een werkende aansluiting. Zelfs bewoners die KPN pas veel later aangevraagd hebben...

Hoi @Robbinb1993 . Welkom op het forum.

Heb je bij ons een verhuizing doorgegeven? Of heb je een nieuwe bestelling gedaan op het adres?  En heb je al een mail/sms gehad dat je verbinding klaar is om in gebruik genomen te worden?


Status bestelling

Hoi @Erwin_ , bedankt.

Ik ben een nieuwe klant van KPN en het betreft dus geen verhuizing (besteld op 28 juni). Ik heb nog geen mail of SMS gehad dat mijn verbinding klaar is om in gebruik genomen te worden.

In de KPN app op mijn telefoon is het bolletje van ‘Aansluitdatum’ groen (sinds het glasvezelkastje geplaatst is op 18 oktober) en het bolletje van ‘Apparatuur aansluiten’ is nog wit. Echter als ik op ‘Monteur inplannen’ klik staat er dat dit niet mogelijk is. De ‘Start met aansluiten’ knop is grijs.


Ik wil graag even meekijken. Kun je je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


Ik heb mijn profiel zojuist aangevuld. Ik heb gister ook de KPN klantenservice aan de lijn gehad, en de medewerker vermoedde dat KPN netwerk nog niet goed heeft doorgegeven dat de glasvezelaansluiting inmiddels gereed is. Dat schijnt nodig te zijn om het op afstand aan te kunnen zetten. Klopt dat?


Net KPN Netwerk direct gebeld in plaats van de standaardlijn van KPN. Er bleek een statusfout bij KPN Netwerk in het systeem te staan, die nu opgelost zou moeten zijn. Daarna door de medewerker doorverbonden met KPN in de hoop dat ze het nu wel kunnen activeren. Echter toen ik daarna KPN aan de lijn had werd mij verteld dat het minimaal 5 dagen duurt voordat deze wijziging aan hun kant te zien is.

 

Update: net een mail binnengekregen dat er een monteur langskomt voor een aanpassing aan het aansluitpunt.

 


Het ‘Glas’ lampje brandt inmiddels sinds het contact gister met de klantenservice. Het modem is inmiddels ook opgestuurd.


Hoi @Robbinb1993 . Heb je de boel ondertussen aan de praat? 


Hoi @Robbinb1993 . Heb je de boel ondertussen aan de praat? 

Ja, ik heb inmiddels een werkende installatie 👍.