Afgelopen zaterdag heb ik het glasvezelkastje ontvangen. Maandag kreeg ik een SMS dat mijn abonnement actief is, dus ik besloot het glasvezelkastje aan te sluiten.
Het glasvezelkastje was heel eenvoudig aan te sluiten, bijna plug & play. Na het aansluiten branden er drie lampjes, waarvan één blijft knipperen: het lampje 'connection'.
Wanneer ik de DSL loskoppel en de glasvezel aansluit, toont mijn modem dashboard dat het om een glasvezelaansluiting gaat. Echter, mijn modem krijgt geen IP-adres en er is geen connectiviteit van binnen naar buiten en andersom.
Afgelopen dinsdag had ik contact met KPN. Mij werd verteld dat het enige tijd kan duren voordat alles is omgezet en dat ik minimaal tot het einde van woensdag moest afwachten. Dat heb ik gedaan.
Vandaag (donderdag) is er nog steeds geen verbinding met glasvezel, maar gelukkig werkt DSL nog wel. Ik heb contact opgenomen met de KPN helpdesk en opnieuw te horen gekregen dat dit enkele dagen kan duren. Vervolgens werd ik verwezen naar de KPN Netwerk afdeling om meer informatie in te winnen. Tot twee keer toe werd de verbinding verbroken nadat ik een keuze had gemaakt, met de mededeling dat ik de website moest raadplegen of op mijn factuur moest kijken wie mijn provider is. Dit vond ik erg klantonvriendelijk.
Ik gaf aan dat er mogelijk nog iets omgezet moet worden aan de kant van KPN, of in de wijkcentrale. Dit las ik ook in meerdere forumposts terug.
Uiteindelijk is er een monteur ingepland op 18 juni (!!!).
Zojuist heb ik via de installatiehulp op jullie website de stappen nog eens doorlopen. Dit is handig, want je ziet realtime of er connectiviteit is.
- Glasvezelpunt is correct
- KPN herkent dat er een glasvezelpunt aanwezig is op mijn adres
- Glasvezelkastje is aangesloten zoals beschreven
- Power: Groen
- Data: Groen
- Connection: Knippert
- KPN installatiehulp ziet geen actieve verbinding op mijn adres
Ik vind het toch wel opmerkelijk dat geen van de medewerkers met wie ik heb gesproken mij kan vertellen wat er aan de hand is of wat er nog moet gebeuren om het werkend te krijgen. Hopelijk krijg ik via deze weg wel een antwoord!