Skip to main content

Ik ben vanaf april dit jaar klant bij KPN, en nog helemaal geen problemen ervaren.

Echter nu met het warme weer heb ik het idee dat het glasvezelkastje de verbinding uitschakelt (misschien door oververhitting o.i.d.?)

Als ik de stekker van het glasvezelkastje eruit haal en er weer in doe dan doet het internet het weer. Maar ik heb nu al 3 keer gehad dat het internet na verloop van tijd weer uitgeschakeld wordt.

Toen het nog niet zo warm was had ik dit probleem niet, vandaar dat ik denk dat het daar misschien door komt.

Even bellen met 0800 0402 @Pieter Molenaar 

Ik laat de meterkastdeur met erg warm weer altijd op een kier staan voor betere doorluchting.

De nieuwere huizen hebben verplicht volgens bouwbesluit een rooster boven en beneden in de deur zitten voor de frisse luchtcirculatie.

 


Afgelopen week heb ik al een vraag op dit forum geplaatst, omdat mijn glasvezelkastje door het warme weer zijn verbinding leek te verliezen, het glas en ethernet lampje gingen dan uit en gingen pas weer aan als ik de stekker van het glasvezelkastje uit het stopcontact en er weer in deed. Zie: 

Sinds dat dit met het warme weer is gebeurd, heb ik meerdere keren per dag (uit de logging van mijn modem blijkt tot wel 17 keer per dag bijvoorbeeld op 30-06) dat mijn verbinding een paar seconden wegvalt. Op de logging van mijn modem ziet dit er als volgt uit:

Ik heb de stekker van zowel het glasvezelkastje als de modem al een paar keer langer dan 2 minuten uit het stopcontact gehaald, maar dit verandert niets.

Het lijkt alsof de lampjes op het glasvezelkastje tijdens dit proces gewoon blijven branden, maar het gaat eigenlijk te snel om het goed te kunnen checken. Het internet lampje van het modem knippert groen tijdens deze paar seconden.

Zou iemand mij verder kunnen helpen?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Goedemorgen @Pieter Molenaar, bedankt voor jouw bericht en welkom op onze Community!

Het beste advies wat ik je hierin kan geven, is om hierover te bellen met onze helpdesk op het moment dat dit probleem zich voordoet. Dan kan er op dat desbetreffende moment een meting worden gedaan en vanuit daar verder worden gekeken. Je kunt onze helpdesk bereiken op het gratis nummer 0800 0402 (en geef dan vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken). 


Reageer