Skip to main content

Wacht al een half jaar. Gisteren stond een afspraak. Thuis gebleven maar niemand daagde op. Het gaat om het glasvezelsignaal. Kan iemand dat glasvezel kastje en kabel weghalen? Ik heb er niets aan en het hangt daar maar. Ik wil niet voor iets betalen dat niet werkt. 

admin: eigen topic aangemaakt

Hoi @arbou1953 .  Wie zou er langskomen? KPNNetwerk of KPN de provider?  

 


De afspraak is gemaakt dóór de KPN voor glaspoort. Glaspoort reageerde niet dus zelf gemaild. Glaspoort kwam met een afspraak voor 29-11-2023 tussen 14:00 uur en 17:00 uur maar zijn niet op komen dagen. Op een eerdere Glaspoort afspraak is er ook al niemand geweest. Ik heb Glaspoort gebeld maar werd doorverbonden naar een ander bedrijf waar ik 10 minuten in de wacht stond toen de verbinding van hun kant werd verbroken. Ben er klaar mee. Haal dat kastje maar weg anders haal ik het zelf weg. Kom niet met “de kpn kan hier niets aan doen” want de kpn is de opdrachtgever.


@arbou1953 Je betaalt doorgaans niks voor de aanleg van glasvezel (met een paar uitzonderingen daargelaten).  Verder is het KPN domein.  Net als het oude is/ra punt van KPN. 

Dus mijn advies is om daar niet zelf mee bezig te gaan. 

Ik wil wel even voor je kijken hoe de vlag er bij hangt. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 


Gegevens opgeslagen


Weghalen kán dus wel. Zie antwoord Glaspoort:

Geachte heer Bouland, 

 

Hartelijk dank voor uw bericht. Vervelend om te vernemen dat de afspraak niet is nagekomen door onze aannemer, onze excuses hiervoor.

 

Het glasvezelkastje en de kabel zouden weggehaald kunnen worden. Dit kan door een sloop voor het glasvezelkastje (ook wel FTU genoemd) aan te vragen op Mijnaansluiting.nl

 

Hopende u hiermee tot dusver voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Met vriendelijke groet,


Selena 
 


Weghalen kán dus wel. Zie antwoord Glaspoort:

Geachte heer Bouland, 

 

Hartelijk dank voor uw bericht. Vervelend om te vernemen dat de afspraak niet is nagekomen door onze aannemer, onze excuses hiervoor.

 

Het glasvezelkastje en de kabel zouden weggehaald kunnen worden. Dit kan door een sloop voor het glasvezelkastje (ook wel FTU genoemd) aan te vragen op Mijnaansluiting.nl

 

Hopende u hiermee tot dusver voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Met vriendelijke groet,


Selena 
 

Maar weet je zeker dat je dat wilt doen?  Als je nu diensten hebt via koper is er een grote kans dat de koperlijn op termijn komt te vervallen. 


Ik heb alles er nog even bij gezocht. Blijkbaar was het de bedoeling om je al veel eerder aan te sluiten maar constateerde onze monteur ‘geen signaal’..  Nu is het overgedragen aan KPNNetwerk en hun aannemer.  Helaas heb ik geen middelen om dat proces te versnellen :-(

Je spreekt over het helemaal laten verwijderen van het kastje.  Heb je dan wel een alternatief?  


Dan blijf ik DSL gebruiken

KPN belde gisteren, ik neem op en hoor héél even een vrouwenstem die direct weg was. Daarna teruggebeld en ja hoor, na 15 minuten in de wacht te hebben gestaan werd er opgehangen. Ik ga met mijn vrouw overleggen om over te stappen naar een andere provider