Skip to main content

Er is al maanden geleden het aansluitkastje voor glasvezel bij mij thuis aangebracht. Nadat dit klaar zou zijn, zou KPN contact opnemen om aan te geven dat het klaar was en voor het (evt) oversluiten voor dezelfde prijs. Het is nu 4 maand later en het blijft stil, doodstil.

Dus heb ik van lieverlee zelf maar contact opgenomen. Als je het zelf dus probeert aan te passen via het abonnement is er niets van een aanbieding, je betaald gewoon 40 euro meer dan een nieuwe aansluiting. Ik zal deze week nog maar eens bellen.

 

Ik wil niemand de schuld geven maar het glasvezel verhaal is één grote chaos. De communicatie hieromtrent is een groot drama en de samenwerken tussen kpnnetwerk en kpn is bedroevend. Jammer.

 

Mijn vraag eigenlijk is: wat kan ik nu wel verwachten en wat kan ik nu niet verwachten van de KPN en dan niet de beloftes van 8 maanden geleden herhalen maar de daadwerkelijke acties.

 

vr gr

J.A.

Zit je nu al bij KPN op koper? Of zou je dan nieuwe klant woden?

 

Als je al bij KPN bent, word je gratis overgezet naar glasvezel. Dit hoort automatisch te gaan, maar je kan het ook verspoedigen door erover te bellen.

Van aanbiedingen is geen dan geen spraken, want je gaat gewoon van het oude naar het nieuwe netwerk.

Als je nog een oud abonnement hebt, kun je natuurlijk wel vragen of een nieuwer hussel abonnement voordeliger is, en die af sluiten.

 

Heb je voor de zekerheid gecheckt of KPNnetwerk jouw glasvezelaansluiting als gereed in het systeem heeft staan?

 

 


dank je voor je antwoord.

Bij Kpnnetwerk staat de glasvezelaansluiting sinds dit weekend compleet gemeld. Dat komt dus overeen met hun verhaal van vorige week dat het klaar is.

Ik zal kpn eens bellen en kijken hoe we het nu verder gaan doen.


Aanvulling 03/11:

 

KPN gebeld en binnen een dag had ik alles. Contract is vanaf vandaag. Helaas geen verbinding (knipperend rood alarm) en er moet monteur komen. En passant is de ingangsdatum ook verzet totdat internet het doet, dat is wel goed meegedacht vanuit KPN.


Aanvulling dd 06/11

Gisteren een monteur langsgeweest. Deze kon niets doen want kp netwerk had niets gepatched. Een spoedaanvraag gedaan en ik zou teruggebeld worden binnen 4 uur. Deze melding werd gedaan rond kwart voor vier. Natuurlijk niemand gezien noch gehoord.

Vandaag om 17 uur opnieuw gebeld. KPN kan niets doen en of ik even contact op wil nemen met kpnnetwerk.

Klantvriendelijk zeker...maar mijn probleem oplossen??? Nu bezig vanaf vorige week donderdag.

 


aanvulling 09/11. Ik ben nu een week onderweg om glasvezel aangesloten te krijgen. Status: eindelijk gelukt om contact te krijgen met KPN-netwerk. Ze hadden de melding gezien (wat bij mij als spoedaanvraag was toegezegd). Ze hadden er nog niets meegedaan en met moest de onderaannemer hierover bellen. De eerste vraag van de onderaannemer was  die ik kreeg was of ik de glasvezel al gebruikt had terwijl duidelijk aangegeven is door KPN dat het een nieuwe aansluiting betrof die niet werkte. Bij de gratie gods kon er op de 15de ‘s middags een afspraak ingepland worden.

Het is niet te geloven dat bij een nieuwe aansluiting de klant zelf achter een nietwerkende aansluiting aan moet nadat het abonnement afgesloten is. Dit is ronduit belachelijk.

Ik wil wel de medewerkers van de klantenservice bedanken want die moeten al de ellende maar aanhoren  en vriendelijk blijven maar de hele projectorganisatie achter het glasvezelproject verdiend zeker geen schoonheidsprijs. Het komt allemaal ontzettend ongestructureerd en amateuristisch over.

Nu maar weer wachten tot de 15de, ik houd u allen weer op de hoogte hoe deze soap nu verder gaat.