Skip to main content

Beste KPN,

Sinds gisteren ben ik officieel een klant bij uw bedrijf, maar ik overweeg serieus om alles terug te sturen en mijn contract te beƫindigen. Ik ben sinds afgelopen weekend bezig om het glasvezelkastje aan te sluiten op het glasvezelaansluitpunt, maar dit blijkt een onmogelijke taak te zijn. Mijn frustraties zijn zo hoog opgelopen dat ik contact heb opgenomen met de klantenservice. Helaas word ik telkens van het kastje naar de muur gestuurd. De ene medewerker zegt dat ik contact moet opnemen met KPN Netwerk, terwijl de andere medewerker niet met zekerheid kan zeggen of de installatiemonteur gratis is. Hoewel ik een afspraak heb staan met een monteur op 2 november 2023, weet ik nog steeds niet of dit kosteloos zal zijn. Daarnaast vind ik het onredelijk om vanaf 16-10-2023 voor het abonnement te moeten betalen, aangezien ik er nog geen gebruik van kan maken. Ik keek er echt naar uit om over te stappen van Ziggo naar KPN, maar nu overweeg ik serieus om terug te gaan naar mijn vorige provider.

Hoe ziet de situatie er nu uit? Kan je een foto delen?


Ā 

Ā 

Admin: Serienummer van ONT verborgen


En wat lukt daar niet aan? Het ziet er niet rocket-science uit om dit eroverheen te schuiven.Ā 

En anders kan je een monteur bestellen. Dat kost je naar verwachting wel geld. Het gaat namelijk niet om het aansluitpunt (FTU).Ā 


Ik snap ook wel dat het niet heel ingewikkeld is om een kastje op een aansluitpunt te schuiven, maar dit specifieke kastje krijg ik echt niet op het bovenste kliksysteem geschoven. Bovendien vertelde de medewerkster iets over een aansluitservice die binnen 14 dagen kosteloos zou zijn, maar ze was daar niet zeker vanā€¦


Herstel. Dat groene dopje moet er niet. af.

Ā 


Dat groene is de glasvezel connector. Er zat een zwart dopje op, maar dat heeft TS er zo te zien al vanaf gehaald.

Het glasvezelkastje moet vlak langs de muur recht omhoog over het glasvezelaansluitpuntĀ geschoven worden. Ik vraag me af of die bocht in de glasvezel misschien wat in de weg zit.


Herstel. Dat groene dopje moet er niet. af.

Ā 

Ja, dat had ik inderdaad gelezen, omdat het het glasvezelaansluitpunt zou zijn.


Dat groene is de glasvezel connector. Er zat een zwart dopje op, maar dat heeft TS er zo te zien al vanaf gehaald.

Het glasvezelkastje moet vlak langs de muur recht omhoog over het glasvezelaansluitpuntĀ geschoven worden. Ik vraag me af of die bocht in de glasvezel misschien wat in de weg zit.

Ik heb het zwarte dopje er zelf afgehaald zoals in de gebruikershandleiding stond, maar het lijkt onmogelijk om het strak tegen de muur te schuiven omdat het vastzit.Ā Ik heb ook geprobeerd dat kabeltje weg te houden en het dan eroverheen te schuiven, maar zelfs dan lukt het me niet om het kastje te monteren.


Dan zal je moeten wachten op de KPN monteur, die zal dit probleem moeten oplossen.

Jammer dat de monteur niet eerder kan komen, maar het is druk met al die nieuwe glasvezelaansluitingen. Als het probleem bij KPN ligt zijn er geen kosten voor jou. Ook kanĀ jouw abonnement (en de kosten) pas beginnen zodra een werkende verbinding is opgeleverd.

Binnen een paar (ong. 4) dagen zal hier een KPN moderator reageren die er verder naar kijkt.


Ik snap ook wel dat het niet heel ingewikkeld is om een kastje op een aansluitpunt te schuiven, maar dit specifieke kastje krijg ik echt niet op het bovenste kliksysteem geschoven. Bovendien vertelde de medewerkster iets over een aansluitservice die binnen 14 dagen kosteloos zou zijn, maar ze was daar niet zeker vanā€¦

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb toen als ex xs4all klant gebeld met de helpdesk van xs4all en we waren het er over eens
dat het beter was een monteur te laten komen in plaats van zelf de zaak te forceren.

Dat gaat dus volgende week gebeuren.


Hoi @H. K, welkom hier.Ā 

Jammer dat het niet lukt. Dan lijkt het mij het verstandigste om een monteur te laten komen in plaats van het te forceren en de boel stuk te maken. Dan ben je nog verder van huis.Ā 

Voor als installeren niet lukt hebben wij de installatiegarantie. Snelste is dan om even te bellen met 0800-0402, dan kan mijn collega de afspraak met je inplannen.Ā 


Ik snap ook wel dat het niet heel ingewikkeld is om een kastje op een aansluitpunt te schuiven, maar dit specifieke kastje krijg ik echt niet op het bovenste kliksysteem geschoven. Bovendien vertelde de medewerkster iets over een aansluitservice die binnen 14 dagen kosteloos zou zijn, maar ze was daar niet zeker vanā€¦

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb toen als ex xs4all klant gebeld met de helpdesk van xs4all en we waren het er over eens
dat het beter was een monteur te laten komen in plaats van zelf de zaak te forceren.

Dat gaat dus volgende week gebeuren.

Vandaag is de monteur geweest en ook hij kreeg het kastje er niet zomaar overheen geschoven.Ā 
En toen hij het wel voor elkaar had besloot hij toch een ander kastje te nemen omdat het kastje wat ik
had gekregen door de monteurs als storingsgevoelig werd beschouwd. Nu heb ik een Nokia.

Daarnaast deedĀ de monteur ook zaken als reinigen van contacten. Wellicht overbodig, maar kwaad kan het nooit.

Al met al een klein uurtje bezig geweest, en ik heb geen spijt dat ik een monteur heb laten komen.

Speed test geeft nu 202/324. Niet slecht voor een 200/200 abonnement.


Dat klinkt helemaal top. Bedankt voor het delen.Ā 

Mocht er nog weer eens iets zijn, laat het dan vooral weten.Ā 


Even een update over voordat andere forumgebruikers / Google bezoekers deze pagina bezoeken:

De genexis ONT welke deze klant geleverd heeft gekregen is niet vatbaar voor storingen en zou 100% moeten werken. Het wisselen van ALLE genexis ONTā€™s is niet aan de orde en ook zeker overbodig. De monteur had dit niet hoeven doen.Ā Ā 


Ik had ook begrepen dat de nieuw serie genexis geen problemen had, maar ik leg me uiteraard neer bij wat hij doet.