Skip to main content

Eindelijk dan woensdag 21-02 het glasvezelaansluitpunt door Glaspoort in mijn woning aangelegd. Vervolgens bij KPN omzetting van “koper” naar glasvezel aangevraagd: wordt 29-02 omgezet ( administratief ingreepje duurt 8 dagen en dat in digitale tijdperk!) Maar dan het volgende: om het modem KPN box12 aan te sluiten op het glasvezelnetwerk blijkt een stukje hardware te missen, namelijk het glasvezelaansluitingskastje van KPN en dat hebben ze de klantenservice van KPN niet verveld. Grote vraag : hoe kom ik aan dat glasvezelaansluitkastje en hoe sluit ik dat ding aan op het glasvezelaansluitpunt?

Er moet denk ik nog een monteur van Glaspoort langs komen om het glasvezelkastje te plaatsten. 

Tussen het binnen plaatsen van het glasvezelkastje en daadwerkelijk een werkende verbinding kan soms maanden tussen zitten. Hou daar even rekening mee. 


Hoi @Bob9451 

Ik kreeg het glasvezelkastje (Genexis XGS-PON ONT) een paar dagen vooraf toegestuurd door KPN in een doe-het-zelf pakket. Het zelf plaatsen is vrij eenvoudig, je schuift het kastje er zo op. Er zit een handleiding bij. Daarna sluit je de KPN Box 12 aan via de meegeleverde netwerkkabel.

Kijk eens in de bestelstatus via Volg je bestelling (kpn.com), daar kon ik de stappen volgen.

 


Hi Ruud,

Dank voor de heldere uitleg. Inmiddels contact gehad met klantenservice, ‘k wacht idd op toezending van dat  aansluitkastje.

groeten, Bob


Graag gedaan @Bob9451 

Veel succes met de installatie.


🤙