Skip to main content

Beste Allemaal,

Sinds 2 dagen heb ik Glasvezel Internet van KPN. Overgestapt van een andere provider omdat deze instabiel was.

Het glasvezel kastje aangesloten en de V12 modem geinstalleerd.

Nu is al een paar keer het internet uitgevallen. Dit is bedraad internet (Wifi) staat uit. Zie foto

Helpdesk gebeld gisteren. Deze gaf aan kan een update zijn. 

Net weer gebeld en deze behulpzame dame heeft de modem opnieuw opgestart vanaf afstand.

Ben bang dat het zich weer voor gaat doen binnenkort, erg vervelend als je thuiswerkt en gewoon een stabiele verbinding wilt.

Nu lees ik veel negatieve berichten over dit modem. 

Wat moet ik doen als het weer gebeurd. Zie verhalen dat alles vervangen wordt door een monteur en dan wel werkt. Vind het maar gek. Hoor graag jullie mening.

je zat bij een andere provider, en die verbinding wat niet stabiel maar nu zit je bij KPN en de verbinding is ( weer/ook) niet stabiel, was die andere provider ook via de (zelfde) glasvezel ?, zo ja dat lijkt die glasvezel gewoon niet goed en maakt het niet uit welke provider je hebt. 

 


je zat bij een andere provider, en die verbinding wat niet stabiel maar nu zit je bij KPN en de verbinding is ( weer/ook) niet stabiel, was die andere provider ook via de (zelfde) glasvezel ?, zo ja dat lijkt die glasvezel gewoon niet goed en maakt het niet uit welke provider je hebt. 

 

Sorry voor de onduidelijkheid. De oude verbinding was een Coax verbinding.

Glasvezel is vorig jaar gelegd door KPN en net aangesloten bij KPN Glasvezel.

Gebruik geen Wifi en het is echt de modem die wegvalt voor een minuut of 2. Lampjes van de glaskast blijven ook aan.  Lees veel dezelfde problemen hier op het forum. Ben benieuwd wat de vervolgstappen kunnen zijn als het weer zich voordoet.


alle lampjes ? dus ook het ethernetlampje  ? 


Lampjes op het glaskastje blijven aanstaan.

Modem lijkt te herstarten. Zodra ik storing heb ren ik naar beneden. Maar dan branden de lampjes weer.

Dus heb geen idee. Logs lijken aan te geven dat hij herstart.

 

Zie wel dat forum vol staat met dit gedrag. Stelt me niet echt gerust.


Even een update van mijn kant.

Heb een deel van het forum uit zitten spitten. En kwam dit tegen:

Ik heb vervolgens het "modem/router" er tussen uit gehaald.

Het glasvezelkastje gaat nu met een utp kabel naar mijn UDM Pro SE op poort 10.

Daarop de settings gezet zoals in het plaatje te zien is. En dit werkt goed tot nu toe.

Moet nog wel even kijken of dit een langdurige oplossing is. Maar niet geprobeerd is altijd mis ;-) 

Zal later nog even met een update komen


Ben ik weer. Ook zonder de V12 valt de verbinding weg.

De unifi herstelde de verbinding wel veel sneller als de standaard modem maar uitval is nooit goed.

Net de helpdesk gebeld en deze heeft de verbinding door gemeten.

Ziet een demping op het signaal en het vermoeden is het wanddoosje van glasvezel wat niet goed is.

Er komt snel een monteur langs.

Ter compensatie ook nog wat gekregen. Kan niet ander zeggen dat het tot nu keurig gaat. 

Zodra de monteur is geweest geef ik weer een update.


Hoi @Eric202479,welkom op onze community! Bedankt voor je melding! Als je verbinding vaak wegvalt is het vaak wel het handigst even te bellen met 0800-04202 inderdaad. Ik ben benieuwd hoe het afloopt met de monteur!


Monteur van KPN is langsgeweest gisteren.

Wilde eerst het modem/router vervangen. Uitgelegd dat dit het niet kon zijn. Had de dag ervoor de router van KPN vervangen met mijn eigen Router en toen ook uitval ervaren.

Hij heeft daarna een meting uitgevoerd.

Vervolgens is het glasvezelkastje vervangen door een Nokia vervangen. Dit zou volgens de monteur de nieuwste zijn met minder verstoringen.

Nu 24 uur geen enkele verstoring. Dus heb goede hoop dat dit zo blijft nu ;-)

 


Laatste update wat betreft dit. Na een week geen enkele keer meer wegvallend internet gehad.

Glaskastje vervangen bleek dus de oplossing.


Laatste update wat betreft dit. Na een week geen enkele keer meer wegvallend internet gehad.

Glaskastje vervangen bleek dus de oplossing.

Dit kan inderdaad vaak de oplossing zijn, ik had precies hetzelfde.