Skip to main content

Hallo Forum,

 

op 18 augustus is de glasvezelkabel doorgetrokken vanaf de straat naar mijn woonkamer, glasvezelpiunt (wit kastje) is netjes gemonteerd aan de muur.

 

Volgens de bestelstatus van KPN wordt mijn glasvezelpunt naar verwachting eind decemer 2023 geinstalleerd. Blijkbaar is KPN nog niet op de hoogte dat de glasvezelpunt al is gemonteerd?

 

Ik heb op dit moment nog internet van Ziggo.

 

Zouden jullie kunnen kijken of er iets is misgegaan bij KPN / KPNNetwerk?

Ik heb mijn profiel bijgewerkt, er staat nu het klantnummer in die ik onlangs ontving van KPN toen de glasvezelbestelling actief werd. (vanaf 1 septermber)

Moet je betalen voor de aansluiting?

Bij ons komt misschien over 2jaar glasvezel van de KPN.

Nu nog te traag koper en overweeg over te stappen naar Ziggo.


Dat de aansluiting in huis zit wil nog niet zeggen dat het werkt.  Aan de andere kant van de kabel moet ook het één en ander gebeuren en vrijwel zeker is dat nog niet klaar. Denk aan appartuur in de wijkkast bijvoorbeeld.


Moet je betalen voor de aansluiting?

Bij ons komt misschien over 2jaar glasvezel van de KPN.

Nu nog te traag koper en overweeg over te stappen naar Ziggo.

Ik heb geen factuur gezien, en volgens de brief van KPNNetwerk was het doortrekken van de glasvezel naar binnen gratis, er zat ook geen koppelverkoop bij voor een provider.


Dat de aansluiting in huis zit wil nog niet zeggen dat het werkt.  Aan de andere kant van de kabel moet ook het één en ander gebeuren en vrijwel zeker is dat nog niet klaar. Denk aan appartuur in de wijkkast bijvoorbeeld.

 

Ik snap dat het niet gelijkt werkt als het glasvezelpunt is geinstalleerd (glasvezel is doorgetrokken van de straat naar je huis), derhalve is het wel vreemd dat KPN na 2 maanden nog steeds niet weet dat er bij mij al een glasvezelpunt is geinstalleerd. Sterker nog, ik kreeg vorige weel nog een melding te zien bij de status overzicht van je bestelling bij KPN, dat ik toestemming moest geven om de glasvezel door te trekken naar mijn woning…..


Hoi @Zelus . Dit is wat we momenteel hebben staan:

De nieuwe aansluiting is gepland op 21-12-2023.

Let op: Als de klant een monteur wil bestellen, dan kan dat nadat de netwerkleverancier klaar is.
De aansluitdatum is de datum van de netwerkleverancier die op dit moment bekend is bij ons. Op deze datum verwacht de netwerkleverancier klaar te zijn

 

Ik wil hierbij benadrukken dat er verwacht staat.  Het zou niet voor het eerst zijn dat die datum nog verder opschuift.  In het kort:  wij hebben het vinkje/gereedmelding van KPNNetwerk nodig.

Waarom die op zich laat wachten weet ik niet. Misschien de technologie in de wijkcentrale die nog niet klaar is? Dat is speculatie.  Als je daar het antwoord op wilt weten zal je contact moeten zoeken met KPNNetwerk zelf.

 

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/