Skip to main content

Enkele maanden geleden is in ons appartement een glasvezelaansluiting geplaatst. Het ding moest en zou aan de zijkant van de meterkast en mocht niet op het houten bord bij alle andere apparatuur. Bij andere bewoners (die een andere monteur kregen van hetzelfde ploegje dat al onze appartementen kwam aansluiten) mocht dat wél trouwens.

Oké dan maar aan de zijkant.  Maar nu kreeg ik vorige week  een zwart XGS-PON kastje toegestuurd dat kennelijk onderaan/over dat glasvezelpunt geschoven moet worden. Dat gaat dus echt niet. Links van het glasvezelpunt zit (linksonderaan op de foto nog te zien) een dikke gasleiding, rechts een doorlopende kabelgoot. Het zwarte kastje past er domweg niet tussen.

Handig geplaatst dus. Hadden ze het nu toch maar op het bord gezet waar plek zat is.

Verplaatsen durf ik zelf niet want het glasvezelpunt ziet er uit van erg breekbaar plastic. Bij verplaatsing naar het bord hoeft géén glasvezelkabel verlengd te worden, zie tweede foto. Het punt hoeft alleen maar 90 graden gedraaid te worden en op het bord vastgezet te worden. Hoe krijg ik die verplaatsing geregeld die gezien de domme plaatsing toch gratis gaat gebeuren mag ik hopen.

 

Groet, Dirk

 

contact opnemen met kpn netwerk dit is het forum van kpn de provider die niet over de glasvezel zelf gaat (maar alleen van een eventueel abonnement wat erop wordt geleverd )


Volgens de sticker waar de unit op zit is er wèl ruimte om het overzetstuk overheen te plaatsen @teledirk ik zie links en rechts en boven en onder stippellijnen en dat is precies de ruimte die het overzetstuk nodig heeft.

Mocht het toch niet willen dan kun je via https://www.mijnaansluiting.nl/home

om een aanpassing vragen.

 


@teledirk heel lastig idd maar even een vraag die grijze kabelgoot rechts zat die er al of is de tegelijk geplaatst toen de glasvezel aansluiting is gemonteerd? Probeer anders de front daarvan even eraf te schuiven/wippen volgens mij heb je dan iets meer ruimte voor het er opschuiven van de zwarte NT.


 


Grijze kabelgoot zat er al want daar loopt de coax van Ziggo doorheen en daar zijn gelijk de glasvezels bijgelegd.

Ik ga niet tobben en heb KPN Netwerk al gebeld. Men maakt een afspraak voor het verplaatsen van het aansluitpunt.

 

@Nomen Nominandum Links zal het nog wel net passen maar rechts niet.


ben benieuwd naar het verloop


In this case, will this mechanic appointment be free of charge?