Hallo @Joop3003Â , als je 80 a 90 haalt, hoe test je dat?
Via wifi is niet betrouwbaar, je kan dit het beste testen rechtstreeks bedraad aan de router.
Kan het wellicht zijn dat er een 100mbit kabel of netwerkadapter gebruikt wordt? Dan kom je ook niet verder dan 100.
@Joop3003Â
Ze, en ook mijn provider, gaan wat tot het modem geleverd wordt.
Dus als u een speedtest via het modem doet en de volle 200Mbps haalt is het verder aan u wat er in uw huis allemaal gebeurt wat aansluitingen, wifi enzo betreft.
Â
Een mesh netwerk is de beste oplossing in deze.
Ik zit nou al wat jaartjes bij KPN, maar waarom krijg ik nu al die tijd steeds maar de helft of minder dan dat me beloofd wordt, heb nu sinds een paar maanden glasvezel bij een aansluiting, da's helemaal lachen want nog minder snel als voorheen.
Is nu beloofd 200mbit/s maar als je een lachertje wilt, met glasvezel nog steeds rond de 80 a 90mbit/s.
Waarom doen ze dan niet met de maandelijkse rekening ook maar de helft rekenen, in plaats het volle pond en dan nog eens met drie abonnementen het zelfde elke maand ?
Als ik mijn belofte met leveren niet nakom krijg ik mijn geld ook niet.
Â
Voordat je KPN de schuld geeft van een evt gebrek aan snelheid, zou ik eerst kijken hoe en wat je allemaal aangesloten hebt.
Hiermee bedoel ik bijv. kabels. voor en na je modem. Cat5 kabels kunnen maar 100mb aan. Cat5e en hoger kunnen pas meer dan dat aan (1000mb en meer). Een Cat5e of hoger kabel kan ook deels stuk zijn. Er hoeft maar 1 van de 8 draadjes geen contact te maken, en de snelheid schiet al terug naar onder de 100mb.
Switches. Ook hier kun je een ouder type gerbuiken die tot 100mb aan kan.
Â
Heb je dit allemaal hebt uitgesloten, haal dan alle kabels uit je modem, reset het modem en meet bekabeld op een pc of laptop de snelheid.
Als ook die niet boven de 100mb komt, dan mag je KPN aankijken. Dan is er iets niet in orde. Bijv het type glasvezelkastje. Ook die zijn er tot 100mb.
Ik zal alles nog eens controleren, welk een humor zou het dan zijn als alles door kpn monteur is aangesloten met zijn kabels.
Maar komt goed hoor, je hoort me volgende week weer.
Â