Skip to main content

Hey Goeiemiddag

 

Wij hebben sinds kort KPN Glasvezel en ik ben eigenlijk een beetje teleurgesteld de verbinding op zolder is sinds de Glasvezelverbinding echt heel slecht terwijl ik overal in huis 100% connectie had toen we nog ouderwets verbinding hadden via de koperverbinding.

 

Is hier een oplossing?, voor want Glasvezel hoort het snelst te zijn en het best maar daar merk ik nu nog heel weinig van

 

Groetjes Ricardo

 

@TheOriginals heb je een ander modem gehad? Glasvezel of koper maakt voor wifi niets uit.


@TheOriginals heb je een ander modem gehad? Glasvezel of koper maakt voor wifi niets uit.

Hey Joep

Thanks voor je snelle antwoord.  Zeker ik heb de nieuwste KPN modem plus ik heb zo een kastje gehad die je over de glasvezelaansluiting op de muur moet schuiven maar dit mag niet baten. ik zie dat het onderwerp is aangepast: het probleem doet zich voor door het hele huis maar zolder is het slechts continue gaat alles van de verbinding af series moeten continue bufferen gewoon om gek van te worden.

 

Als mijn huisgenoot beneden tv kijkt kan ik niet serie kijken via netflix want dat kan dat ding niet aan


Dat klinkt niet best inderdaad.  Wat heb je zoal aangesloten op het modem? Heb je dit soort dingen in huis?

 


Hoi @TheOriginals,. welkom bij ons op het forum. Het glasvezel signaal heeft daar niet zoveel mee te maken. Het glasvezelkastje wat je hebt zet het glasvezelsignaal om naar een signaal wat binnenshuis wordt gebruikt door het modem. Het Wifi signaal start pas bij het modem (de Experia/KPN Box).

  • Heb je naast het modem en het glasvezelkastje nog meer apparatuur voor het netwerk, zoals bijvoorbeeld de DVS die Joep noemt of Wifi versterkers?
  • Wat heb je zelf al gedaan, naast het aanmaken van dit topic?
  • Heb je de Wifi Manager op onze site al eens gedaan?
Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jii ons vertelt. Hoe meer informatie jij ons geeft, hoe meer wij met je mee kunnen denken.

Dat klinkt niet best inderdaad.  Wat heb je zoal aangesloten op het modem? Heb je dit soort dingen in huis?

 

Deze heb ik niet

Ik heb wel tijdje Experia Wifi gehad maar die kan ik niet meer gebruiken omdat wij een te nieuwe modem hebben.


Hoi @TheOriginals,. welkom bij ons op het forum. Het glasvezel signaal heeft daar niet zoveel mee te maken. Het glasvezelkastje wat je hebt zet het glasvezelsignaal om naar een signaal wat binnenshuis wordt gebruikt door het modem. Het Wifi signaal start pas bij het modem (de Experia/KPN Box).

  • Heb je naast het modem en het glasvezelkastje nog meer apparatuur voor het netwerk, zoals bijvoorbeeld de DVS die Joep noemt of Wifi versterkers?
  • Wat heb je zelf al gedaan, naast het aanmaken van dit topic?
  • Heb je de Wifi Manager op onze site al eens gedaan?
Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jii ons vertelt. Hoe meer informatie jij ons geeft, hoe meer wij met je mee kunnen denken.

 

Hey Jasper 

Bedankt voor je response!

Het probleem doet zich toch echt voor sinds wij volledig over zijn naar Glasvezel ik heb daarvoor nog nooit problemen gehad met de wifi verbinding van de Modem en we hadden altijd overal wifi maar sinds de overstap is boven gewoon nauwelijks te doen. Zeker als andere mensen tv kijken in huis of gebruik maken van het internet.  moet ik de snelheid nu gaan verhogen zou dat misschien helpen?  wij hebben maar 100mbs op dit moment

 

Zelf heb ik geprobeerd 

  • Wifi manager maar dit was voor dat we glasvezelverbinding kregen
  • Modem gereset helemaal 
  • Kabel geprobeerd en dat werkt wel dus alleen het wifi signaal is vervelend irritant hihi

Ik zal zo thuis nogmaals wifi manager proberen en zal dit even naar je toe doorkoppelen of dit heeft gewerkt of niet.

 

Groetjes

Ricardo :)


Thanks voor je snelle antwoord.  Zeker ik heb de nieuwste KPN modem...

Had u die voorheen ook al? Of heeft u die nu met glasvezel gekregen? 

Heeft u een utp-kabel naar zolder liggen?


Dat klinkt niet best inderdaad.  Wat heb je zoal aangesloten op het modem? Heb je dit soort dingen in huis?

 

Deze heb ik niet

Ik heb wel tijdje Experia Wifi gehad maar die kan ik niet meer gebruiken omdat wij een te nieuwe modem hebben.

Een Experia Wifi heeft niets met het modem te maken volgens mij. Waarom kan je hem niet meer gebruiken ?


Dat klinkt niet best inderdaad.  Wat heb je zoal aangesloten op het modem? Heb je dit soort dingen in huis?

 

Deze heb ik niet

Ik heb wel tijdje Experia Wifi gehad maar die kan ik niet meer gebruiken omdat wij een te nieuwe modem hebben.

Een Experia Wifi heeft niets met het modem te maken volgens mij. Waarom kan je hem niet meer gebruiken ?

 

De beste man vraagt of ik een dvs1200 heb dat is denk ik om de verbinding te verbeteren net zoals de Experia Wifi versterkers alleen de wifi versterkers kunnen niet meer gebruikt worden zoals er boven staat omdat de modem te nieuw is dit staat ook in de handleiding van de wifi versterker Experia wifi


Thanks voor je snelle antwoord.  Zeker ik heb de nieuwste KPN modem...

Had u die voorheen ook al? Of heeft u die nu met glasvezel gekregen? 

Heeft u een utp-kabel naar zolder liggen?

De problemen doen zich voor sinds het overschakelen naar glasvezel (daarvoor nooit problemen op zolder)

Er ligt vanaf de modem beneden een kabel naar zolder die een switch in gaat zodat het gesplit kan worden naar mijn computer, playstation

 

Mijn tv en chromecast draaien op wifi en juist die hebben het probleem met de kabel is er geen probleem maar wifi signaal dan krijg ik continue verbinding verbroken....…

Buffering.........…

 

Ik hoop dat we eruit kunnen kopen want hier wordt je gewoon gek van als je niet normaal tv en serie kijken of game op tv


Hallo @TheOriginals alle KPN-versterkers zijn geschikt voor de nieuwste modem KPN Box 12, van de zwarte vierkante, ronde witte t.e.m. de ronde zwarte.

Dus wie jou wijsgemaakt heeft dat een versterker niet geschikt zou zijn voor jouw nieuwste modem, moet terug de schoolbanken in.

Er zijn uiteraard wèl verschillen in mogelijkheden van de verschillende versterkers, kort samengevat:

de zwarte vierkante kunnen uitsluitend bekabeld aangesloten worden en ondersteunen wifi5 ac en hebben 2 LAN-poorten.

de witte ronde kunnen ook draadloos aangesloten worden en ondersteunen wifi5 ac en hebben 1 LAN-poort

de zwarte ronde kunnen ook draadloos en ondersteunen wifi6 ax en hebben 2 LAN-poorten.


Thanks voor je snelle antwoord.  Zeker ik heb de nieuwste KPN modem...

Had u die voorheen ook al? Of heeft u die nu met glasvezel gekregen? 

Heeft u een utp-kabel naar zolder liggen?

De problemen doen zich voor sinds het overschakelen naar glasvezel (daarvoor nooit problemen op zolder)

Heeft u dat nieuwste modem toen ook gekregen? Bij glasvezel? Of had u dat nieuwste modem al eerder?

Er ligt vanaf de modem beneden een kabel naar zolder die een switch in gaat zodat het gesplit kan worden naar mijn computer, playstation

Sluit dan die Experia WiFi, deze dus:

... ook op die switch aan. Dat kan gewoon. Geen enkel probleem.


Ik denk dat ik het vorige keer verkeerd heb gelezen in de handleiding ik heb een V12 KPN Box Modem, maar er staat in de Experia Wifi handleiding beschreven tot de Modem v10A maar als je een andere modem hebt moet je op kpn.com/handleiding kijken.

 

dat stukje heb ik dus gemist! voor nu heb ik de Experia wifi er tussen gestopt en wifi manager gebruikt hopelijk is de verbinding nu stabieler! mocht het niet zo zijn kom ik er op terug maar tot nu toe lijkt het opgelost ;)

 

Bedankt voor de hulp allen! 


Thanks voor je snelle antwoord.  Zeker ik heb de nieuwste KPN modem...

Had u die voorheen ook al? Of heeft u die nu met glasvezel gekregen? 

Heeft u een utp-kabel naar zolder liggen?

De problemen doen zich voor sinds het overschakelen naar glasvezel (daarvoor nooit problemen op zolder)

Heeft u dat nieuwste modem toen ook gekregen? Bij glasvezel? Of had u dat nieuwste modem al eerder?

Er ligt vanaf de modem beneden een kabel naar zolder die een switch in gaat zodat het gesplit kan worden naar mijn computer, playstation

Sluit dan die Experia WiFi, deze dus:

... ook op die switch aan. Dat kan gewoon. Geen enkel probleem.

Enige vraag nog moet ik dan als ik hem op de switch ook wil aansluiten beide experia wifis gebruiken of is 1 genoeg?


Goed om te lezen dat het nu stabieler lijkt te zijn @TheOriginals!

 

Ik denk dat ik het vorige keer verkeerd heb gelezen in de handleiding ik heb een V12 KPN Box Modem, maar er staat in de Experia Wifi handleiding beschreven tot de Modem v10A maar als je een andere modem hebt moet je op kpn.com/handleiding kijken.

Dat kan inderdaad, de Experia Wifi was uitgekomen toen de V10a het meest recente modem was. De Box 12 is later uitgekomen en als de handleiding al gedrukt was staat daar nog de V10a als laatste in. De Box 12 kan er ook prima mee overweg.