Skip to main content

Ik heb een glasvezelverbinding met een experiabox v10. Met enige regelmaat ligt mijn internet er een paar minuten uit. Soms gebeurt dit meerdere keren op een avond, soms merk ik het een paar dagen niet.
Als het internet uitvalt vallen de wifi en de bedrade (rechtstreeks op de experiabox) verbinding weg. Ik heb meerdere keren geprobeerd om de experiabox te resetten, een tijdje van de stroom af te houden, factory resets te doen etc. Ook het glasvezel kastje is aan/uit en 10+ sec van de stroom geweest. De servicetool kan niks vinden, en de resets die door de tool gedaan worden lijken niet te helpen. Het is me nog niet gelukt om de servicetool te draaien terwijl het internet weg is, want voordat ik mijn telefoon gepakt heb, wachtwoord gevonden, servicetool gevonden etc. is de verbinding vaak al weer terug.

Enig idee wat hier aan de hand is? Iemand van kpn aan de telefoon krijgen is me nog niet gelukt tot nu toe, dus ik probeer het hier maar even.

Hallo @JasonHoutekamer ,

 

Zou je het glasvezelkastje en modem beide spanningsloos willen maken voor minimaal twee minuten? Dan eerst glasvezelkastje laten opstarten en vervolgens het modem.

 

Iemand van kpn aan de telefoon krijgen is me nog niet gelukt tot nu toe, dus ik probeer het hier maar even.

Dat is niet zo moeilijk. Je kunt bellen naar het gratis nummer 0800-0402. 


Hallo @JasonHoutekamer ,

 

Zou je het glasvezelkastje en modem beide spanningsloos willen maken voor minimaal twee minuten? Dan eerst glasvezelkastje laten opstarten en vervolgens het modem.

Ik heb dit geprobeerd, maar de problemen blijven zich helaas nog steeds voordoen.