Een tijd geleden overgegaan naar glasvezel. Ik had gehoopt dat het een wereld van verschil zou zijn ten opzichte van de vroegere situatie, maar helaas valt het tegen.
Mijn kinderen klagen nog altijd over slecht internet. Zeer regelmatig worden ze ‘eruit gegooid'’, zoals ze het zelf benoemen. Dat stopt de verbinding tijdens het gamen bijvoorbeeld. Zij zitten op de eerste verdieping, de meterkast zit centraal in het huis op de begaande grond. We gebruiken (zelfs) Wifi-versterkers. Wellicht dat er bepaalde instellingen aangepast moeten worden voor een zo optimaal mogelijk Wifi, maar dat heb ik (te) weinig verstand van.
Als ik thuiswerk, dan reconnect mijn Cisco AnyConnect om de drie á vijf minuten. En dit de gehele dag door… Als ik mijn mobiele telefoon als persoonlijke hotspot gebruik, heb ik nergens last van. Werk ik vervolgens weer via de Experia Box v10, dan is er direct weer sprake van het reconnecten.
Van een technische collega kreeg ik te horen dat er misschien een een ip-adres toegevoegd moet worden aan ‘some excluded networking’.
Ik verneem graag een antwoord op onze problemen.