Ik plaatste een versie van onderstaand bericht in dit topic maar kreeg het advies een nieuw topic aan te maken, dus bij deze:
Ik ben oud Telfort-klant en nu een jaartje KPN-glasvezel klant. Ik haal al die tijd de volgende snelheden (zojuist weer gemeten, bekabeld direct op modem, op de KPN speedtest website):
- download: 62.5 Mbps
- upload: 84.6 Mbps
Ik weet dat het eigenlijk zo zou moeten zijn dan download en upload dezelfde snelheid zouden moeten hebben, maar heb er nooit iets aan gedaan om dit ‘probleem’ op te lossen. Echter...
Op 21-6-2024 ontving ik van KPN een e-mail:
Hogere snelheid, dezelfde prijs
Binnen 7 dagen verhogen we je snelheid. Deze snelheid zie je terug op je eerstvolgende factuur. Je hoeft hier zelf niets voor te doen. Alles blijft hetzelfde, dus ook je maandbedrag.
Hou je mailbox in de gaten
Want je kan pas sneller internetten nadat je onze bevestigingsmail hebt gehad. Is je internet niet sneller? Zet dan je modem uit en weer aan.
Veel plezier met je kadootje!
Ik heb sindsdien niets gehoord (ik houd mijn mailbox elke dag 'in de gaten').
Op mijn factuur van juli 2024 staat niets over een snelheid(sverhoging), sterker nog; er staat 'internet' als dienst, geen snelheid vermeld. Uiteraard staat er wel 'We hebben onze prijzen aangepast met een inflatiecorrectie' dus dat gaat gelukkig wel goed ;-)
Iemand een idee hoe lang '7 dagen' bij KPN duurt? En hoe lang ik mijn mailbox nog 'in de gaten' moet houden? En of de aangekondigde gratis snelheidsverhoging de asynchrone snelheid van mijn verbinding zal gaan oplossen?
Ik heb mijn modem (en dat glasvezel-kastje) al uit- en weer aangezet; geeft geen verschil, helaas. Uiteraard heb ik in de tussentijd geen wijzigingen in mijn abonnement aangevraagd.