Skip to main content
Sticky

Gratis snelheidsverhoging: meestgestelde vragen

• May 22, 2024
  • 343 reacties
  • 14673 keer bekeken
Gratis snelheidsverhoging: meestgestelde vragen
Toon eerste bericht

343 reacties

Muziekliefhebber1975
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3

Beste KPN moderator,

Ook ik heb een brief ontvangen dat ik gratis van 100Mbit/s naar 200Mbit/s ga. De brief was op 01 agustus j.l. getekend.

Mijn profiel is bijgewerkt. Bij vragen lees ik het graag. 

Alvast dank! 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 5, 2025

Beste KPN moderator,

Ook ik heb een brief ontvangen dat ik gratis van 100Mbit/s naar 200Mbit/s ga. De brief was op 01 agustus j.l. getekend.

Mijn profiel is bijgewerkt. Bij vragen lees ik het graag. 

Alvast dank! 

Ik heb namens jou een mail gestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. Mocht je eind volgende week nog niks gehoord hebben, laat het ons even weten!

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Goedemorgen ​@Muziekliefhebber1975, we hebben terugkoppeling gekregen dat er naar wordt gekeken! Ik verwacht dat je binnen enkele dagen iets ziet of hoort over je snelheidsverhoging, hou je ons op de hoogte?

Muziekliefhebber1975
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3

Goedemorgen ​@Muziekliefhebber1975, we hebben terugkoppeling gekregen dat er naar wordt gekeken! Ik verwacht dat je binnen enkele dagen iets ziet of hoort over je snelheidsverhoging, hou je ons op de hoogte?

Net bevestigd in de mail dat binnen 15 minuten de sneiheid wordt verhoogd, top! Dankjewel KPN moderators voor de snelle actie👍🏻

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • September 8, 2025

Gaan de klanten die al 1 Gbit hebben dan minder betalen?

• September 8, 2025

Alleen klanten met een heel oud en duur abonnement krijgen een gratis snelheidsverhoging. Die abonnementen komen uit de tijd dat 1 gbit nog niet bestond. 

Klanten met een Hussel of TV+ abonnement krijgen geen gratis snelheidsverhoging volgens mij.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Klopt, dit gaat inderdaad om oudere abonnementen, waarbij er een persoonlijk bericht wordt verstuurd over de snelheidsverhoging. Als je specifiek vragen over je eigen abonnement hebt, maak dan een eigen topic aan ​@fubje. De community en wij als moderators helpen je daar verder.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 8, 2025

Ik heb wel het idee echt dat dit gewoon iene miene mutte is dat mensen die mail krijgen.

Ken namelijk mensen die nog geen half jaar KPN hebben en dit gekregen hebben en ze gebruiken het alleen voor wat tv kijken en email maar nu wel naar 1 gb gaan tegen leuk tarief.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 8, 2025

Alleen klanten met een heel oud en duur abonnement krijgen een gratis snelheidsverhoging. Die abonnementen komen uit de tijd dat 1 gbit nog niet bestond. 

Klanten met een Hussel of TV+ abonnement krijgen geen gratis snelheidsverhoging volgens mij.

weet je dat heel zeker ik ken mensen die net een abonnement 200 mbit hebben en nu over naar 1 gb gaan.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Zoals gezegd zijn het inderdaad persoonlijke benaderingen, over het algemeen vooral voor oudere abonnementen. Laten we dit topic nu verder open houden voor inhoudelijke vragen en geen speculatie over wie en waar, want dat voegt niks toe aan het topic.

Michael.V
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • December 22, 2025

Beste,

Ik kom er niet meer uit.

Ik heb een verleng aanbod in de Kpn app. staan.(Internet en tv)

Nu is mijn vraag,als ik verleng,blijft mijn gratis upgrade naar 1gb.snelheid behouden?

Ik heb telefonisch contact gehad met Kpn,en de dame aan de telefoon vertelde mij dat dit niet behouden word bij verlenging.

Echter lees ik hier en daar dat deze juist wel behouden blijft!

Kan iemand mij alsjeblieft hierbij helpen?

Dank alvast!

JanD
Superuser
  • December 22, 2025

Beste ​@Michael.V , als in de specificaties van het verlengingsvoorstel die 1Gb ook genoemd wordt,  blijft dat dus bestaan.

Beste ​@Alexandra van KPN , heb ook per e-mail ruim een jaar geleden aangekondigd gekregen dat ik een gratis snelheidsverhoging zou krijgen naar 200Mbit/s, maar tot op heden nog geen snelheidsverhoring gekregen. Kan jij dit misschien uitzoeken?

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • January 12, 2026

Nou ik als zeer oude klant zou gewoon graag zeer goede ontvangst willen , maar krijg steeds O .

reeds 2 monteurs geweest van de kpn , gelukkig lag het niet bij mij .

Maar de ontvangst is nog steeds zo rond de 25-30 Mbps , dus gewoon klote .[betaal voor 100 mbps]

Wel hun tarieven verhogen , maar hun klanten helpen staat niet in hun draaiboek bij kpn.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@Internet12345 heb jij hierover ook al contact gehad met onze telefonische collega's? Dat is de snelste route. Een collega kan dan meteen even meekijken. Als het al een jaar geleden is, is dat misschien even wat uitzoekwerk.
@KoosCar Ik zie dat je al een topic hebt lopen hierover, als je wilt denken we daar graag even mee. 20 Mbps terwijl ik 100 zou moeten ontvangen | KPN Community

Voor contact met de klantenservice kun je altijd even een belafspraak maken

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • January 12, 2026

Nou hr. Thomas , ik heb al vaak gebeld , maar word door verwezen of door geklikt en dan afgebroken .

Dus daar heb ik slechte ervaringen mee en ook nog steeds geen oplossing .

Maar as U het wilt  en kunt oplossen graag , men weet mijn nummer wel na [50 jaar] klant   denk ik .

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Reageer vooral even in je topic ​@KoosCar, dan denken we met je naar een oplossing. Als je daar niet reageert kunnen we je hier ook niet verder helpen.

Ja ​@Thomas van KPN hierover heb ik vanmiddag reeds telefonisch contact gehad met de klantenservice, maar de (vriendelijke) meneer wist niet bij wie hij dit in de organisatie na moest gaan. Toen het advies gekregen om via dit forum de vraag te stellen aangezien jullie hier verschillende mensen wel geholpen hebben in soortgelijke situatie.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Wil je je profiel eens invullen? Dan kijken we even mee!

Ok ​@Thomas van KPN gedaan!

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ik ga hier intern voor jou navraag doen ​@Internet12345 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • January 13, 2026

Wanneer komt de gratis verhoging van 1gb naar 4 gb?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Jij hebt dus vanuit KPN een e-mail gekregen begrijp ik? ​@Internet12345. Ik stuur jou even een privébericht om deze e-mail naar ons door te sturen. 

• January 13, 2026

Wanneer komt de gratis verhoging van 1gb naar 4 gb?

Die komt voorlopig niet denk ik. Ik heb er nergens over gelezen. Gratis snelheidsverhogingen zijn bijna allemaal bij oudere abonnementen met 100 of 200 mbit. Deze abonnementen zijn veelal heel dure abonnementen van slapende klanten door vele jaren inflatiecorrectie. Daar is bij veel 1 gbit klanten geen sprake van. Dat zijn veelal klanten die de laatste jaren wel wat aan hun abonnement veranderd hebben. Verlengd of aangepast naar de nieuwste propositie. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • January 13, 2026

Reageer vooral even in je topic ​@KoosCar, dan denken we met je naar een oplossing. Als je daar niet reageert kunnen we je hier ook niet verder helpen.

Ik zie dat ik weer door verwezen word , heb het geprobeerd , maar lukt mij niet .

Zal wel aan mij liggen ,   ja dat heb je as je 73 jaar bent 

Zoveelste keer dat ik niet echt geholpen word , jammer dat het wederom weer zo gaat .