Skip to main content
Antwoord

Gratis snelheidsverhoging: onjuiste snelheid

• June 12, 2025
  • 7 reacties
  • 166 keer bekeken

Hallo KPN,

Ik kreeg een bericht dat KPN mijn glasvezelinternet gratis verhoogt van 100 MB/100 MB naar 200 MB/200 MB.
Gisteren kreeg ik een bevestigingsmail dat het in orde was, maar ik zie dat ze de glasvezel hebben opgezegd/verwijdered!

En ik heb ook in Mijn KPN app gekeken en daar zie ik dat het abonnement nu 200 MB/20 MB is!!!!

Ik verwacht een glasvezel upgrade van 200 MB/200 MB.

Kan iemand me helpen?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@gaorieh85. Ik kan mij voorstellen dat je even schrikt als je ziet staan dat ‘Glasvezel Upgrade’ wordt verwijderd van je abonnement. Maar ik kan je hierin geruststellen; Het is en was een nietszeggende toevoeging op je abonnement. Het deed niets en is ook niet erg dat het nu verwijderd is. Ook in je laatste bericht laat je een afbeelding zien, dat je nu op 200/20 snelheidsprofiel zou zitten, maar dat is een weergavefout helaas. Als je op glasvezel zit, dan is je upload altijd even hoog als je downloadsnelheid. Ik heb je gegevens erbij gepakt die ingevuld staan in je profiel en ik zie dat je sinds 11 juni ‘gewoon’ op het 200/200 snelheidsprofiel zit. 

Zou je eens op een computer of laptop een speedtest willen doen waarbij de internetkabel direct in de Experia Box zit? Dus zonder dat er andere apparatuur zoals een router of switch tussen zit. Dan verwacht ik dat je gewoon dicht in de buurt komt van de 200 down en 200 up snelheid. 

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 12, 2025

Beste ​@gaorieh85 daar lijkt iets niet goed te gaan administratief.

Je glasvezelverbinding werkt wel gewoon?

Als je een speedtest doet, uitsluitend bekabeld op 1 pc met verder alle overige (draadloze) apparatuur uit, op welke snelheid kom je dan?

• Auteur
  • Topper
  • June 12, 2025

Beste ​@gaorieh85 daar lijkt iets niet goed te gaan administratief.

Je glasvezelverbinding werkt wel gewoon?

Als je een speedtest doet, uitsluitend bekabeld op 1 pc met verder alle overige (draadloze) apparatuur uit, op welke snelheid kom je dan?

Ok, Ik heb de speedtest gedaan op mijn Samsung scherm via fast.com ( connected naar router met kabel ) en het was 100MB/100MB , ik heb ook de router en glasvezelaansluitpunt uit en aan doen maar zie ik gewoon 100MB/100MB .

Wat moet ik doen nu?

• Auteur
  • Topper
  • June 12, 2025

voel me dat ze iets fout hebben gemaakt, beetje raar!

• Auteur
  • Topper
  • June 12, 2025

screenshot van Mijn KPN app :
Snelheid : 200 MB / 20 MB  !!!!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 13, 2025

Hoi ​@gaorieh85. Ik kan mij voorstellen dat je even schrikt als je ziet staan dat ‘Glasvezel Upgrade’ wordt verwijderd van je abonnement. Maar ik kan je hierin geruststellen; Het is en was een nietszeggende toevoeging op je abonnement. Het deed niets en is ook niet erg dat het nu verwijderd is. Ook in je laatste bericht laat je een afbeelding zien, dat je nu op 200/20 snelheidsprofiel zou zitten, maar dat is een weergavefout helaas. Als je op glasvezel zit, dan is je upload altijd even hoog als je downloadsnelheid. Ik heb je gegevens erbij gepakt die ingevuld staan in je profiel en ik zie dat je sinds 11 juni ‘gewoon’ op het 200/200 snelheidsprofiel zit. 

Zou je eens op een computer of laptop een speedtest willen doen waarbij de internetkabel direct in de Experia Box zit? Dus zonder dat er andere apparatuur zoals een router of switch tussen zit. Dan verwacht ik dat je gewoon dicht in de buurt komt van de 200 down en 200 up snelheid. 

• Auteur
  • Topper
  • June 16, 2025

bedankt voor uw reactie.
Ja , nu Ik zie met test speed 200/200 MB 

thnx 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Helemaal top! Dat is de gewenste snelheid.

Mocht je hier nog meer vragen hebben of over iets anders, plaats dan gerust weer een bericht of open een nieuw topic :)