Skip to main content
Vraag

Gratis upgrade van snelheid is per ongeluk uitgezet

• 17 maart 2025
  • 8 reacties
  • 92 keer bekeken

Richard.d.T
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Goedemorgen,

Omdat ik al vele jaren klant ben bij KPN kreeg ik op 23-03-2023 een cadeautje in de vorm van gratis opwaardering van de internetsnelheid van mijn abonnement van 100 Mbits/sec naar 200 Mbits/sec voor de gehele looptijd van mijn abonnement. Dit week-end heb ik via de app mijn vaste telefoon afgezegd en heb toen per ongeluk ook de internetsnelheid van 200 Mbits/sec teruggezet naar 100 Mbits/sec.

Vanmorgen heb ik gebeld met de Klantenservice van KPN met het verzoek om deze vergissing ongedaan te maken. Tot mijn grote verbazing werd me verteld dat dit onmogelijk is. Ik kan me dit niet voorstellen van een technisch zo geavanceerd bedrijf als KPN. Ik hoop dat KPN mijn verzoek als jarenlange klant serieus wil nemen en alsnog de internetsnelheid weer gratis wil ophogen naar 200 Mbits/sec.

Graag zou ik hierover een schriftelijk bericht ontvangen. Naar mijn mening kan een eenmaal gegeven cadeautje toch niet ineens worden afgenomen (ook al heb ik zelf een vergissing gemaakt) ?

Een bericht van KPN wacht ik met belangstelling af.

Met vriendelijke groet,

Richard de Thouars

8 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1070 reacties
  • 18 maart 2025

Hoi ​@Richard.d.T. Welkom op de KPN Community. Aj, dat is erg zuur dat die gratis snelheidsupgrade per ongeluk ook is uitgezet. 

Ik wil nog wel eens een poging wagen voor je om dit weer geactiveerd te krijgen op je abonnement. Ik kan je niets beloven, maar niet geschoten is altijd mis. Zou je daarvoor je profiel willen invullen met je postcode, huisnummer en klantnummer? Zou je dan hier een seintje willen geven wanneer dat gelukt is? Dan ga ik daarna voor je aan de slag. 

Richard.d.T
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 19 maart 2025

Beste Arjan,

Ik vertrouw er op dat KPN begrip heeft voor mijn vergissing en dat het je lukt op mijn internetsnelheid weer gratis naar 200Mbits/sec te verhogen.

Groet,   Richard

• 3407 reacties
  • 19 maart 2025
Richard.d.T schreef:

Tot mijn grote verbazing werd me verteld dat dit onmogelijk is.

Volgens mij heeft KPN dit doelbewust onmogelijk gemaakt in het systeem wat zij gebruiken. Vroeger kon er veel meer. Maar dit leide tot een wildgroei aan allerlei voordeeltjes die klanten kregen bij verlengingen en klachten. Daarbij ontstonden heel oneerlijke situaties. De ene klant kreeg het wel en de andere niet. Daarom heeft KPN volgens mij zowat alle mogelijkheden om kortingen, gratis snelheidsverhogingen en dergelijke uit te delen voor medewerkers dicht gezet.

• 3407 reacties
  • 19 maart 2025
Richard.d.T schreef:

... gratis opwaardering van de internetsnelheid van mijn abonnement van 100 Mbits/sec naar 200 Mbits/sec voor de gehele looptijd van mijn abonnement.

Dat houd in de praktijk meestal in: zolang je niets wijzigt.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1070 reacties
  • 21 maart 2025

Hey ​@Richard.d.T. Dank je voor het invullen van je gegevens. Ik heb de vraag uitgezet en nu is het fingers crossed. 

Richard.d.T
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 26 maart 2025

Ik heb een vraag aan Arjan van KPN:

Enkele dagen geleden heb je me bericht dat je je best zou doen om de internetsnelheid van mijn abonnement weer terug te zetten naar 200Mbits/sec. Hierna heb ik niets meer van je gehoord. Zou je me willen berichten hoe het er nu voorstaat?

Met vr. gr.

Richard.d.T

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1070 reacties
  • 27 maart 2025

Hey ​@Richard.d.T. Ik heb je laatste bericht even naar dit topic verplaatst, want dit was het oorspronkelijke topic met je vraag. En ik heb ook goed nieuws! Op dit moment wordt de gratis snelheidsupgrade 200/200 Mbit/s weer toegevoegd. Vanaf morgen moet dat weer zichtbaar zijn in MijnKPN en zou je het ook in de snelheid moeten merken. 

Richard.d.T
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 27 maart 2025

Beste Arjan,

Dank voor de moeite die je voor me hebt gedaan. Mijn vertrouwen in de klantvriendelijkheid van KPN is weer terug 😉

Morgen zal ik nagaan of de internetsnelheid inderdaad weer is terug gezet naar 200Mbit/sec.

Met vr. gr.

Richard.de.T

Reageer