Skip to main content

Na de toezegging door KPN om onze glasvezel snelheid gratis te verhogen van 100 Mbps naar 200Mbps en na de email te hebben ontvangen dat dit is uitgevoerd (U kunt na 15 minuten van deze snelheid gebruik maken), is onze internet snelheid alleen maar lager geworden (omstreeks 55 Mbps). Modem en andere apparatuur opnieuw opstarten en daarna nog eens resetten van het modem geeft geen verbetering.

Heb je dit wèl bekabeld gemeten met 1 pc rechtstreeks aan de modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit? @CeesBr 


Ik heb dit niet bekabeld gemeten, maar wel op de zelfde manier als voor de toegezegde verhoging. Voor de “verhoging” kon ik via de speedtest ongeveer 120 Mbps/ 135Mbps als snelheid meten. Precies op de zelfde manier heb ik nu dus via de zelfde speedtest van de KPN ongeveer de genoemde 55 Mbps als resultaat.


Zie onderstaande link voor een mogelijke oplossing @CeesBr :

 


Om te weten of je de snelheid haalt die je hoort te halen, is een bekabeld speedtest belangrijk, @CeesBr. Hiermee kun je namelijk meten wat er op het modem binnenkomt. Met een speedtest via wifi meet je dit niet. Dus goed om daar eerst naar te kijken. 

Daarnaast kun je inderdaad eens kijken naar de tips die @N.N. heeft gedeeld.


Reageer