Skip to main content

Ik ben van plan over twee weken een minecraft server te hosten voor een evenement waar wel 75+ spelers aan gaan meedoen. Nu vroeg ik me af, zal dat problemen geven omdat ik geen Business connectie heb? Ik heb 1 gigabit glasvezel dus snelheid moet goed zijn. Zal dit problemen opleveren?

 

Mvg, Rens

Nee hoor kan prima, je 1 Gigabit verbinding is hetzelfde als een zakelijke verbinding.
Zakelijk krijg je alleen sneller support en een vast ip, dat is in jouw situatie niet nodig,


Persoonlijk raad ik het niet aan om je eigen persoonlijke verbinding te gebruiken in de gamingwereld. Een VPS is er speciaal op ingericht, en heeft bij een gerenomeerde provider voldoende capaciteit of mitigatiemiddelen om de klappen op te vangen, als iemand bijvoorbeeld een dDOS-aanval pleegt.


Als je geen KvK nummer hebt, dus consument bent, kun je ook geen zakelijk abonnement afsluiten. @Rens Krottje 


Welkom op de community @Rens Krottje. Zoals gezegd maakt het hiervoor niet uit of je een consumenten of zakelijk abonnement hebt. Er zijn bij zakelijke verbindingen geen dingen anders voor dit soort dingen. Ik sluit me aan bij Ariën, als je zoiets wilt doen is het belangrijk om te kijken naar mogelijkheden om de gegevens van jouw verbinding te verbergen. Ik ben zelf niet heel bekend met Minecraft, ik heb het wel eens gespeeld maar ik kwam nooit ver. Mogelijk kan je op een Minecraft community meer ervaringen met het opzetten van servers vinden, met tips om je zelf te beschermen.


ik zou ergens een dedicated server huren

die partijen hebben altijd betere DDoS zeker als je het vergelijk met een internet provider 


Reageer