Skip to main content

Ik gebruik een Experia v10 A. Zoals bekend heeft deze ook geust netwerken die een op een zijn gekoppeld met mijn eigen netwerk. Als ik van kanaal wissel met mijn eigen netwerk gaan de geust netwerken mee.

Dat is erg storend, omdat een van de geust netwerken soms een sterker signaal geeft dan mijn eigen netwerk. Hierdoor werkt mijn eigen netwerkwerk niet altijd naar behoren.

Hoe is dat op te lossen?

Hallo @Otto58 
Heb je het guest netwerk nodig? Je kan het (tijdelijk) uitzetten, dan blijft alleen je eigen netwerk in de lucht. Kijk eens of het dan beter gaat.


Je kunt op de V10a niet instellen op welk kanaal het gastnetwerk moet komen.

De conclusie die je trekt dat het af en toe sterker zijn van het gastnetwerk de oorzaak zou zijn dat jouw eigen netwerk niet naar behoren werkt is denk niet correct. Ik denk dat daar een andere oorzaak aan ten grondslag ligt.


Welkom, @Otto58, bedankt voor je bericht. Heb je nog iets aan de tip van RBxx gehad?

Voor problemen met jouw wifi netwerk raad ik je overigens aan onze Wifi Manager eens te proberen. Dit is dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. De Wifi Manager zal je vragen een aantal metingen op verschillende locaties uit te voeren. Hierna komt deze met een passende oplossing. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer.