Skip to main content
Vraag

Haal 170 mb/s bekabeld via SuperWifi punt met 1 Gbit/s abonnement

• November 1, 2025
  • 4 reacties
  • 90 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb een 1gb snelheids abbonement, nu heb ik mijn computer bekabeld via een superwifi punt. Maar ik haal niet hoger dan 170mb/s. Heb er al een cat6 kabel inzitten maar toch lijkt dit niet te helpen.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 1, 2025

Beste ​@StanGraver welke snelheid haal je als je de computer rechtstreeks bekabeld op de modem aansluit met verder alle overige (draadloze) apparatuur uit ???

Je moet dan ongeveer 920/920Mbit/s kunnen halen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 2, 2025

Hallo ​@StanGraver ,

Via een SuperWiFi punt is de snelheid altijd een stuk lager dan als je rechtstreeks bedraad internet gebruikt vanaf het modem. 

Nu is 170 Mbit/s meestal ook ruim voldoende, maar als je persé meer nodig hebt, dan kun je een kabel trekken naar het modem

• November 2, 2025

Via een SuperWiFi punt is de snelheid altijd een stuk lager dan als je rechtstreeks bedraad internet gebruikt vanaf het modem. 

Inderdaad. Want dan heb je feitelijk gewoon een WiFi verbinding. 

Tenzij de SuperWiFi op zijn beurt ook weer bekabeld aangesloten is met het modem. Bij de zwarte SuperWiFi's kan dit. Die heeft 2 lan poorten. Voor de Experia WiFi's geldt hetzelfde. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 3, 2025

Hoi ​@StanGraver , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Op zich is dit voor wifi nog altijd een prima snelheid omdat je altijd snelheid in gaat leveren zodra je draadloos gaat werken. Hoeveel je verliest, is per omgeving verschillend. Omgevingsfactoren hebben nu eenmaal invloed als het gaat om de kwaliteit van een wifi signaal. Hierbij kun je denken aan de bouw van een woning, isolatie, plafonds, muren, magnetrons, andere wifi netwerken in je omgeving etc. etc. Je zou de KPN Wifi Manager eens kunnen doorlopen mocht je dit nog niet hebben gedaan. Wellicht dat er nog een klein beetje winst valt te behalen. 

Beste ​@StanGraver welke snelheid haal je als je de computer rechtstreeks bekabeld op de modem aansluit met verder alle overige (draadloze) apparatuur uit ???

Je moet dan ongeveer 920/920Mbit/s kunnen halen.

Heb je dit ook nog kunnen checken?