Skip to main content

Vandaag overgestapt van Tweak naar KPN met een 1Gbit/s abonnement. Wifi snelheid schommelt nogal (tussen 80 Mbps en 210 Mbps), rechtstreeks met een kabel op het modem haal ik maximaal 260 Mbps. Zou de snelheid direct op het modem niet een stuk hoger moeten liggen? 

Zeket, dat zou rond de 930mb moeten liggen.

Kan je meer vertellen over je testen? Met welk programma test je, welk apparaat en met wat voor kabel? 


Zeket, dat zou rond de 930mb moeten liggen.

Kan je meer vertellen over je testen? Met welk programma test je, welk apparaat en met wat voor kabel? 

Dank voor de reactie. Ik heb het getest met een MacBook Pro M1 Max (2021), waarbij ik de gele ethernetkabel gebruik die bij het modem zat (CAT6). De ethernetkabel heb ik aangesloten op de MacBook via een Ethernet naar USB adapter (TP-Link UE300). Die adapter gaat nog via een USB naar USB-C adapter (van Apple zelf) de laptop in. 

Speedtest gedaan met de app van Ookla en ook via de browser de speedtest gedaan via speedtest.net.


Goedemorgen @LUP1 en welkom hier op ons forum!

Heb je de mogelijkheid om een pc/laptop eens rechtstreeks met kabel aan te sluiten op het modem (zonder dat daar verder nog iets tussen zit) en dan eens kijken hoeveel snelheid je haalt? Wat verder ook geen kwaad kan, is om het glasvezelkastje eens te resetten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken. Zie je bevindingen graag tegemoet :)