Skip to main content
Vraag

Haal maar max 500 Mbit/s terwijl ik 1 Gbit/s abonnement heb

• February 10, 2025
  • 6 reacties
  • 173 keer bekeken

Ik heb sinds kort 1GB glasvezel maar de downloadsnelheid wordt niet gehaald, er is verteld dat dit door de KPN12 box lan poorten komt en dat er een firmware update aan zit te komen hiervoor. Weet iemand wanneer dat is en ik wel graag meedoen met een test als deze uitgetest moet worden.

Groeten,

Harmen

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 13, 2025

Goedemiddag ​@Harmen1966 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)
Wat voor snelheid meet je op dit moment? En ik neem aan dat je dit met een bekabelde verbinding doet? Eerste advies wanneer bij glasvezel de juiste snelheid niet wordt gehaald, is om het glasvezelkastje eens te restten door deze minimaal 2 minuten lang stroomloos te maken. Daarnaast kan ik je ook aanraden om dit artikel op onze Kennisbank eens door te nemen, wellicht vind je daar nog zaken die je verder kunnen helpen met dit probleem! Zie je bevindingen in ieder geval graag tegemoet zodat we vanuit daar verder kunnen gaan kijken!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 13, 2025

Beste Jan, dank voor het antwoord.

ik heb al een monteur over de vloer gehad en die heeft alles gecheckt evt vervangen maar de experiabox vertoond exact hetzelfde euvel, namelijk dat de lan poorten niet in orde zijn.

Nadat hij ging bellen bleek dat dit bekend was en dat er een firmware update komt voor zowel kpn12 als experia. Daar is het wachten nu op.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 13, 2025

Zeg je nou dat de lan poorten van beide modems niet goed zijn? Ik begrijp dat je een box 12 hebt gehad en een experiabox. Klopt dat?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 13, 2025

Ja dat klopt er schijnt exact dezelfde firmware in beide modems te zitten die dit veroorzaakt. Ik heb het met eigen ogen gezien en stond er ook bij toen ze onderling met elkaar aan het bellen waren.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 28, 2025

Al enig zicht op een firmware update het blijft nog steeds 500 down 900 up.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • March 4, 2025

Het is onbekend op dit moment wanneer er weer een nieuwe update uitgerold wordt voor de Box 12, Harmen. Houdt hiervoor onze Product Updates in de gaten. Daar plaatsen we bericht bij nieuwe updates.