Skip to main content

Hoi,

 

Ik heb een 1000 Mbit/s lijn maar helaas haal ik niet de snelheid zowel bedraad(direct op modem) als draadloos. Bedraad haal ik tussen 130Mbit/s - 400Mbit/s en draadloos tussen 100mbit en 300 mbit.

Monteur is ook langs geweest en heeft toen aangegeven dit is het maximum en waarschijnlijk ligt het aan mijn laptop. Ik had helaas op dat moment geen andere laptop bij de hand dus moet ervan uit gaan dat wat de monteur aangeeft misschien wel klopt. Wel heb ik gevraagd om te kijken of het misschien wel aan de modem ligt(versie 10) en toevallig had hij een versie 12 bij zich en helaas ook zelfde resultaat. Later op de dag kwam mijn zoon thuis van school om met zijn laptop te testen maar precies zelfde resultaat en ook met de laptop van mijn vrouw dus de kans is klein dat het aan de laptop ligt. Waar ik wel een verschil in zag is namelijk de upload (800mbit/s).

 

Ik hoop dat iemand hier kan helpen hoe wij dit kunnen oplossen. Hieronder even wat er allemaal is gedaan om te testen:

Ooklay app gebruikt

KPN App gebruikt

Andere UTP kabels gebruikt

Uitzetten glasvezel kastje

Uitzetten Modem

Superwifi opnieuw geïnstalleerd

Andere modem geprobeerd

Verschillende telefoons/laptops gebruikt

 

Hopelijk is hier iemand die misschien een oplossing heeft.

 

Alvast bedankt.

 

Hi @Fayc! Ik heb even gespiekt en zie dat er vandaag ook een monteur langs is geweest. Uit de notities van de monteur maak ik op dat op je eigen laptop nu goede snelheden zijn gemeten, klopt dat? Is je snelheid nu op orde?

Hoi Sanne,

 

Enige wat nu niet lukt is het inloggen op de modem (http://mijnmodem.kpn/ ) ook een reset gegeven maar lukt helaas niet. Maar dat maakt nu niet uit want de snelheden kloppen nu wel en daar ben ik blij om😁.

Ook niet via https://192.168.2.254/ ? Dat adres wat je noemde werkt bij mij ook niet, dit wel. Bij je modem kunnen kan soms erg nuttig zijn.


Wat fijn! 😄 Super dat de snelheden nu goed zijn.

Wat het inloggen betreft, je hebt de Box 12 toch? We hebben wat stappen en tips voor het inloggen op de Box 12, dus als je die probeert zou het moeten lukken.

Zo niet, laat het hier gerust weten! 


Hi @Fayc! Ik heb even gespiekt en zie dat er vandaag ook een monteur langs is geweest. Uit de notities van de monteur maak ik op dat op je eigen laptop nu goede snelheden zijn gemeten, klopt dat? Is je snelheid nu op orde?

Hoi Sanne,

 

Enige wat nu niet lukt is het inloggen op de modem (http://mijnmodem.kpn/ ) ook een reset gegeven maar lukt helaas niet. Maar dat maakt nu niet uit want de snelheden kloppen nu wel en daar ben ik blij om😁.

Ook niet via https://192.168.2.254/ ? Dat adres wat je noemde werkt bij mij ook niet, dit wel. Bij je modem kunnen kan soms erg nuttig zijn.

@Martin712 dit werkt thanks!


Wat fijn! 😄 Super dat de snelheden nu goed zijn.

Wat het inloggen betreft, je hebt de Box 12 toch? We hebben wat stappen en tips voor het inloggen op de Box 12, dus als je die probeert zou het moeten lukken.

Zo niet, laat het hier gerust weten! 

@Sanne_M thanks. 

 

Nog een andere vraag....merk wel dat mijn appstore wel trager reageren bijvoorbeeld bank app heeft meer tijd nodig om te laden en instagram ook bijvoorbeeld maar zodra ik mijn telefoon van de wifi haal en direct via mobiele netwerk(5G) dan hebben de apps geen moeite met laden. Weet jij wat dit zou kunnen zijn?


Hmmm, heb je je toestel al herstart sinds dit speelt? Als het alleen op jouw telefoon speelt zou het kunnen dat die met teveel dingen bezig is en daardoor wat traag is. 
Herstarten zou dat op moeten lossen!


Hmmm, heb je je toestel al herstart sinds dit speelt? Als het alleen op jouw telefoon speelt zou het kunnen dat die met teveel dingen bezig is en daardoor wat traag is. 
Herstarten zou dat op moeten lossen!

Hoi @Sanne_M dank voor je reactie.

Toestel is idd al herstart en het is eigenlijk niet alleen op mijn telefoon maar ook op mijn tablet maar ook tv+ reageert trager. 


Die zijn allemaal via de wifi aangesloten? Misschien dat de snelheid dan toch weer wat ingezakt is. 

Heb je tips van de monteur gehad voor als de snelheid weer wat inzakt? Anders raad ik je aan om de Wifi Manager nogmaals door te lopen. Die past de instellingen aan en hopelijk gaat het nu dan wel langer goed. 


Reageer