Skip to main content
Vraag

Haperend beeld en wegvallend internet, monteurs niet op afspraak geweest

• January 25, 2026
  • 7 reacties
  • 65 keer bekeken

Sinds 15 januari geen werkende glasvezelverbinding.
Modem en Experia Box zijn vervangen, FritzBox getest, maar probleem blijft.
IPTV hapert, internet valt weg.

KPN zegt dat het signaal goed is, maar in de praktijk werkt niets.
Monteur kwam niet opdagen 2 x, afspraak verplaatst zonder melding.

Dit lijkt sterk op een provisioning- of OLT-probleem.
Kan iemand van KPN netwerkbeheer hiernaar kijken?

7 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 25, 2026

De netwerkbeheerder heeft er niets mee te maken ​@Rinaldi 
het zit blijkbaar bij jou thuis omdat de KPN het getest heeft, dus je kunt een monteur bestellen, maar als het inderdaad bij jou ligt dan kost het geld.
Maak even een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je terug op een moment dat jou uitkomt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 25, 2026

Dank voor de reactie, maar ik wil mijn situatie graag iets duidelijker schetsen, omdat het beeld dat het “bij mij thuis” zou liggen niet klopt.

Er is al een monteur bij mij geweest. Daarbij zijn:

• het glasvezelmodem vervangen

• de Experia Box vervangen

• de aansluiting gecontroleerd

De monteur gaf zelf aan dat hij het probleem niet kon oplossen en dat het vermoedelijk niet in de woning zat. Daarom zou er een senior monteur worden ingepland.

Deze senior monteur is echter twee keer niet komen opdagen:

• de eerste afspraak werd verplaatst zonder duidelijke communicatie

• de tweede afspraak is volledig niet nagekomen

Na de tweede keer heb ik opnieuw contact opgenomen met KPN. Daarbij kreeg ik te horen dat ik binnen 5 werkdagen zou worden teruggebeld door een afdeling die hierover gaat.

Eerlijk gezegd vind ik dit onbegrijpelijk.
Ik zit inmiddels al geruime tijd zonder werkende verbinding, heb meerdere dagen vrij moeten nemen en mag nu blijkbaar opnieuw “achteraan aansluiten”. Zo ga je niet om met klanten, zeker niet met ondernemers die afhankelijk zijn van een stabiele internetverbinding.

Daarnaast heb ik:

• meerdere routers getest (waaronder een Fritz!Box 5690 Pro)

• hetzelfde probleem op alle apparaten

• IPTV dat blijft haperen

• en de bevestiging dat het signaal “binnenkomt”, terwijl het in de praktijk niet werkt

Dit alles wijst niet op een probleem in huis, maar op een probleem aan de netwerkzijde (provisioning / OLT).

Daarom herhaal ik mijn verzoek:
➡️ geen standaard monteur meer
➡️ maar escalatie naar netwerkbeheer of een senior monteur
➡️ en controle van de glasvezelaansluiting aan KPN-zijde

Ik wil dit graag normaal oplossen, maar op deze manier schiet het niet op.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 25, 2026

Daarom ​@Rinaldi vraag ik je nog eens om morgen te bellen of een belafspraak te maken, hier kan het forum niets voor je betekenen.
Bel na 8 uur morgen 0800 0402
OF zie mijn eerst bericht over de belafspraak dat kun je nu al in orde maken.

Daarom herhaal ik mijn verzoek:
Ik wil dit graag normaal oplossen, maar op deze manier schiet het niet op.

Daarom herhaal ik mijn verzoek om te bellen, hier kom je niet verder.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 25, 2026

Bedankt voor je bericht, 

Ik ben al 3 weken aan het bellen kom ik ook niet verder mee.  Gemaakte afspraken worden niet nagekomen vandaar dat ik hier zoek voor hulp.  

Ik zal morgen wederom bellen.

Fijne zondag

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 27, 2026

Goedemorgen ​@Rinaldi , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Wat een ontzettende vervelende situatie waarin je je bevindt en kan me heel goed voorstellen dat dit het nodige ongemak met zich meebrengt. En dat een monteur tot 2 x toe zonder bericht niet op is komen dagen, is natuurlijk niet wat je van ons hoeft te verwachten. Het klinkt, afgaande op je 2e bericht, wel alsof er een ticket is aangemaakt voor deze casus. 

Ik zal morgen wederom bellen.

Heb je inmiddels weer contact gehad en zo ja, wat is hier precies uitgekomen? Heb je iets concreets af kunnen spreken?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 27, 2026

Goedemorgen Jan,

Dank voor je reactie.

Uit het niets heb ik maandagochtend inderdaad een nieuwe afspraak per mail ontvangen. Deze staat gepland voor aanstaande woensdag tussen 13:00 en 17:00 uur.
Ik neem hiervoor inmiddels voor de derde keer vrij in de hoop dat de senior monteur nu wél daadwerkelijk langskomt en het probleem eindelijk wordt opgelost.

Zoals je zult begrijpen is de situatie inmiddels behoorlijk frustrerend. Ik zit al geruime tijd zonder werkend internet en ben hiervoor volledig afhankelijk van een goede en betrouwbare oplossing vanuit KPN. Dat er twee keer eerder niemand is verschenen zonder bericht, heeft het vertrouwen helaas geen goed gedaan.

Ik ga er nu vanuit dat deze afspraak doorgaat zoals gepland en dat het probleem ook daadwerkelijk wordt verholpen. Mocht dit wederom niet gebeuren, dan zie ik helaas geen andere mogelijkheid meer dan mijn abonnement te beëindigen en over te stappen naar een andere provider.

Ik hoop uiteraard dat het zover niet hoeft te komen.

Met vriendelijke groet,
Rinaldi van der Toolen

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 27, 2026

En jij bedankt voor de toelichting ​@Rinaldi 💪🏻

Maar dit is zeker een hele frustrerende situatie en ik snap ook dat het niet hebben van een werkende internetverbinding het nodige praktische ongemak met zich meebrengt, verre van ideaal natuurlijk :(

Goed dat er voor woensdag in ieder geval een nieuwe afspraak is gemaakt en ik ga er ook vanuit dat er nu wel daadwerkelijk iemand langs gaat komen. Deel je de uitkomst hier met ons? Alvast bedankt 🙏🏻