Sinds de aansluiting op glasvezel met gebruik van super wifi punten heb ik ook geregeld een wapperend geluid op de radiozenders. Voorheen modem rechtreeks op vaste telefoonaansluiting op zolder en internet in het hele huis via DVS. Dat functioneerde altijd goed. De huidige opstelling is glasvezelkastje rechtstreeks op modem en vanaf modem een super wifipunt in meterkast die de volgende superwifi punten bedient; super wifi in de woonkamer met kabelaansluiting naar marrantz receiver en kpn TV ontvanger en samsung TV via wifi. Vervolgens super wifi naar slaapkamer met kabel aansluiting naar kpn TV ontvanger en Philips TV. Vervolgens superwifi naar muziekkamer Studio met kabel naar PC en al aanwezige kabel naar zolder voor 2e PC. In het begin ook regelmatig foutmelding "geen verbinding" en vaak haperend geluid. Ik heb vervolgens alles opnieuw gereset. Waarbij het opviel dat beide TV ontvangers bij het resetten naar fabrieksinstellingen stopten bij 70%. Pas toen ik de ontvangers met een kabel op het modem aansloot werd de reset goed afgerond. Verder ontdekte ik dat de kabel van het modem naar het glasvezelkastje niet goed was. Verder heb ik geëxperimenteerd met de plaats van de superwifi punten. Dit alles heeft een verbetering tot gevolg gehad. Maar het haperend geluid is er af en toe nog steeds, alleen op de radiozenders en als ik even van zender wissel is het weg. Ik vermoed dat de plaats van het modem in de meterkast waar het druk is met slimme meters etc. een slechte wifi verbinding tot gevolg heeft. De TV ontvangst is uitstekend.
Ik hoop dat via KPN hier een oplossing voor kan vinden
Admin: afgesplitst en eigen topic voor je gemaakt