Skip to main content

Hallo, ik heb een probleem wat ik graag zou oplossen. Voor de volledigheid ik heb een 1 Gb glasvezel verbinding en een KPN modem. Mijn woonkamer is via een vaste lijn die direct op het modem aangesloten. Ik gebruik een netgear switch (GS105E ook via kpn geleverd gekregen). Op deze switch is de kpn decoder, een Apple TV en de Bluesound N330 aangesloten. 
Het komt vrij vaak voor dat bij het starten van een app op mijn iPad of iPhone het geluid kort hapert op mijn kpn decoder of mijn Bluesound N330. Mijn iPad en IPhone maken gebruik van wifi. Mijn actuele snelheid op dit moment bedraagt 418 Mbps download en 612 Mbps Up.

Mijn vraag, is er iemand die enig idee heeft wat er fout gaat en hoe ik dit zou kunnen oplossen. Of is dit gewoon iets wat ik moet accepteren?

alvast bedankt voor de hulp.

Hallo @Abzek heeft de switch de nieuwste firmware ???

Heb je de switch als eens een fabrieks-reset gegeven, daarna staat deze standaard ingesteld af fabriek en moet dan zonder verdere instellingen gewoon goed werken.

Jans de laatste update staat erop. Die heb ik er nog niet zo langgeleden opgezet. Zal mijn switch morgen nog een keer resetten, maar heb weinig vertrouwen of dat het probleem oplost. Ik hou je op de hoogte.

grt

Goedemiddag @Abzek en bedankt voor jouw bericht :)

Jans de laatste update staat erop. Die heb ik er nog niet zo langgeleden opgezet. Zal mijn switch morgen nog een keer resetten, maar heb weinig vertrouwen of dat het probleem oplost. Ik hou je op de hoogte.

grt

Heb je de switch nog kunnen resetten en zo ja, is het euvel hiermee verholpen? Ben benieuwd!

Ja zondag een switch reset uitgevoerd. Tot nu toe geen hick-ups meer gehad. Maar ik kijk het nog even aan want soms gaat het een paar dagen goed en dan in eens weer heb ik last van haperingen. 

groet

Ja zondag een switch reset uitgevoerd. Tot nu toe geen hick-ups meer gehad. Maar ik kijk het nog even aan want soms gaat het een paar dagen goed en dan in eens weer heb ik last van haperingen. 

groet

Op zich goed om te horen @Abzek, ik hoop dat het de komende dagen ook blijft werken zonder haperingen! 🙏🏻

Toch vandaag weer opnieuw een korte hapering gehad in het geluid van mijn Bluesound N330, precies op het moment dat ik op mijn iPad een app mail opende. Dus probleem is er nog steeds!

Ook vandaag weer korte hapering op mijn Bluesound N330. En weer als gevolg van een actie op mijn iPhone. Kortom probleem nog niet opgelost.

Reageer