Skip to main content

Hallo, sinds de laatste werkzaamheden/release of iets dergelijk van een week of 3 geleden heb ik een haperende wifi verbinding die er dan wel en dan weer niet is. Bloedirritant. Ook maak ik gebruik van bekabeld internet dan werkt het probleemloos. Ook een 2e router elders in huis werkt uitstekend. Alleen de wifi van de V10 vertoont deze problemen. Ik heb 2 wifiversterkers staan en ook naast de router staand heb ik deze problemen. Ik heb de wifimanager getest en uiteraard werkt die perfect op de extra router maar via de V10 krijg ik het advies om een monteur á € 70 te laten komen. Tot voor 3 weken (ongeveer) werkte alles perfect en nu zeer slecht. Opnieuw opstarten al meerdere keren geprobeerd. Evenals de manager. Wat kan het zijn? Wat is er veranderd onlangs?

Dag @Hans1999 de wifi van de v10 moet uit bij het gebruik van de wifi versterkers van kpn. Is dat ook het geval?


Blijkt inderdaad aan te staan. Is kennelijk op enig moment gewijzigd want stond altijd uit. Ik heb de Wi-Fi nu uit gezet en ga testen.


Ok!! Ik ben benieuwd naar het resultaat. 


Getest en afgewacht maar er is geen verbetering. De 2e router werkt perfect. De V10 is drama. Dan weer wel, dan weer niet.😡😡


Waarom zou de v10 een drama zijn? Die doet immers niets met wifi!! Kan je wat meer vertellen over de opstelling?


Dan stel ik het anders. Ik krijg steeds een uitroepteken bij mijn wifi-icoontje als ik het wifipunt van de router in stel. Tevens heb ik dan geen internet. Dit geldt voor 90% van de tijd. Kies ik voor het andere, bekabelde, wifipunt elders in huis dan heb ik 100% signaal, geen uitroepteken en wel internet. De v10 is uitgebreid met de 2 door jullie geleverde versterkers. Op jouw advies de wifi van de v10 uitgezet. Echter geen verbetering.


Helder. Ik heb de v10 met 3 experia wifi's.  Dat zijn de kleine vierkante zwarte bekabelde versies.  Heb jij die ook of heb je de super wifi's?


Nee 2 van die zwarte wifi's erbij. In de meterkast staat de V10. Naast het kastje van de glasvezel. Buiten de meterkast hoog op de muur hangt 1 zwarte wifi die bekabeld aan de V10 zit. Elders in huis hangt bekabeld de 2e zwarte wifi. Alles op de begane grond. En ook al sta ik naast de meterkast dan heb ik het wifi icoontje met uitroepteken op mijn smartphone dus afstand kan het probleem niet zijn. Ga achter in de tuin waar een 2e router staat inloggen dan heb ik feilloos ontvangst op die wifi.


Is mij ook een keer overkomen.  Heb je het betreffende wifipunt al een keer gereset?


Hoi @Hans1999. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je een haperende wifi verbinding hebt. Heb je jouw wifipunt inmiddels al gereset, zoals @Joep1965 voorstelde? Wellicht heb je nog iets aan dit topic.

 


De extender gereset en het lijkt nu beter. Nog even afwachten voordat ik ga juichen. Ik laat het nog even weten. Djw.

 


Helaas na de reset uiteindelijk geen verbetering. De klacht blijft. 

Wil ik internet dan moet ik naar het achterhuis verplaatsen en daar de 2e router gebruiken waarmee ik een goede en constante verbinding heb. Echter het wifisignaal van de (master) extender en de V10 blijft haperend. Daardoor o.a. werken ook een aantal smart plugs haperend. Wat kan ik nog meer proberen????


Wat je nog kan proberen is alles afkoppelen, resetten en opnieuw configureren. Wellicht verhelpt dan het probleem.Â