Skip to main content

Hi ,

Afgelopen weekend heb ik mijn glasvezel pakket ontvangen en vandaag probeerde ik het aan te sluiten. Helaas is dit mij niet gelukt omdat ik 2 andere boxen in de meterkast heb hangen dan in de handleidingen die ik online heb kunnen vinden.

Moet er een monteur langskomen en moet ik daarvoor betalen? Aangezien dit geen ”plug&play” situatie is.

Het gaat om deze 2 boxen.

Boxen in meterkast

Binnenkant linker box

 

Ontvangen KPN glasvezel box

 

Hallo @rraav 

 

Voor het glasvezelmodem wat je hebt ontvangen heb  je zo'n aansluitpunt nodig:

 

Het kastje waar NT op staat is ook een type wat KPN gebruikt, misschien kan je die gewoon gebruiken. (Zie https://www.kpn.com/service/internet/aansluitpunt.htm)

Ik zie op dat NT glasvezelmodem geen glaslampje branden, heb je al bericht gehad dat je verbinding zou moeten werken?

Het beste kan je morgen even de klantenservice 0800-0402 (ma t/m vr 08:00 - 18:00 en za 08:00 - 17:00) bellen en vragen wat de bedoeling is omdat je een onjuist type glasvezelmodem hebt gekregen en er geen glaslampje brandt op het glasvezelmodem wat er al hing.

Een installatiemonteur is overigens gratis mocht die nodig zijn.


Hi @GeSp,

 

Bedankt voor je reactie en advies.

 

Ik heb net KPN gebeld en mijn signaal is inderdaad nog niet geleverd.

Het is een foto van een paar dagen geleden, maar vannochtend brande het glas lampje niet. Dat is begrijpelijk aangezien het signaal nog niet geleverd is. Maar de onderste lampje brand wel, de ethernet lampje.

 

Er is een ticket voor mij aangemaakt en zal later door iemand uit het technische team worden terug gebeld. Ook heb ik aangegeven dat ik er al een glasvezelmodem hangt en dat ik die van KPN niet kan aansluiten erop. Zij geven aan dat ik later in het vervolg gesprek een monteur kan plannen mocht daar behoefte aan zijn.