Skip to main content

Beste,

Vandaag ter voorbereiding op 4Gbps een glasvezelabonnement besteld. Voorheen was het altijd AON bij mij, maar kan een moderator voor mij achterhalen of ik XGS-PON heb? Ik wil namelijk annuleren als dat niet zo is. 
 

Odido levert wel via XGS-PON op mijn adres met een ONT. 
 

Alvast bedankt! 

@mikem798 in Sint-Oedenrode ligt nog een AON netwerk van KPN. dit omdat het glasvezel netwerk daar inmiddels al bijna 15 jaar oud is. dus hier is voorlopig nog maximaal 1Gbps haalbaar.

Odido kan inderdaad wel XGS-PON leveren, aangezien Odida eigen apparatuur in de POP centrale heeft.


Hi @joey92,

Dank voor je antwoord. Ik las juist dat KPN over PTP ook XGS-PON levert. KPN heeft in Sint-Oedenrode dus geen XGS-PON apparatuur in de POP centrale, terwijl Odido dit wel heeft? Mijn glasvezel is aangelegd in 2018. 

Ben je toevallig monteur in de regio hier? Kun je mijn aansluiting in de POP aansluiten op KPN? Er is nog geen licht op de vezel momenteel omdat ik nog op de apparatuur van Odido zit, maar daar geen abonnement meer heb. 


helaas kan ik zonder werkbon, waar alle gegevens van jou verbinding in staan, niks beginnen. als er nog geen monteur is ingeplant, en als jou abonnements start datum nog niet is geweest. kun je bellen met de klantenservice (0800-0402) om een afspraak in te plannen. geef hierbij aan dat er een probleem is met het aansluitpunt, dan wordt er gratis een monteur ingeplant.

dan nog even over het XGS-PON verhaal. Odido even recentelijk in alle POP's hun eigen apparatuur vervangen voor het nieuwere PON netwerk. verder heb ik helaas geen informatie beschikbaar of KPN dit ook van plan is met het AON Netwerk.