Skip to main content

Hopelijk kan iemand me helpen met deze ellende.

 

Er is iets waardoor de v10 keer op keer crasht. Alleen zijn wifi blijft werken maar alles wat bekabeld is aangesloten valt weg…..

kan de v10 niet met switches omgaan of met hun eigen kpn tv kastje? Wat trouwens ook beroerd werkt. Na 3 seconden tv kijken stopt het beeld en geluid er meestal mee….

ik hoop echt dat iemand me kan helpen want kpn en zelfs hun monteur heeft geen idee meer.

HELP AUB

Sander

Dit klinkt als een noodkreet @SanderIphone . Heb je glasvezel of koper? Als je een tv ontvanger hebt moet een switch Igmp snooping ondersteunen.  Doen ze dat? Wat is er zoal aangesloten op het modem?


Inderdaad @Joep1965 

bedankt voor je reactie. Ik heb glasvezel en sinds het begin is het probleem aanwezig. 
 

ik heb 4 switches in huis voor bekabeld netwerk maar probleem lijkt beneden te liggen want is ook aanwezig als de 2 switches boven uitstaan.

alle 4 de switches zijn netgear gs105e die kpn zelf ook verkoopt. Snooping is dus ondersteund ja.

Op v10 modem zit rechtstreeks aangesloten:

Philips Hue, Kabel naar woonkamer, Kabel naar boven, hoofd deco.

hopelijk kun je me helpen want wij zijn er behoorlijk klaar mee en overwegen zelfs terug te gaan naar Ziggo terwijl controle kpn nog 8 maanden loopt….

Alvast bedankt voor je reactie.

Sander

 


Wat je nog kan doen om eventuele kosten voor een monteur uit te sluiten is testen terwijl er niets is aangesloten op het modem want als het probleem veroorzaakt wordt door iets in jouw netwerk gaat de meter tikken. Valt het modem dan ook uit dan is kpn aan zet. Een slechte stekkertje kan al problemen geven. We zien weleens dat het glasvezelkastje niet goed werkt en dat zou dan verevangen moeten worden. Als je er zeker van bent dat het niet door jouw netwerk ontstaat bel dan de klantenservice 0800-0402. Nog één vraag...heb je draadloze verbindingsets of een omvormer van zonnepanelen op je netwerk? Uiteraard betaal je voor een goede verbinding tot en met het modem dus als het in het kpndomein ligt wordt het absoluut opgelost.


Dank voor je snelle reactie. Als ik niks aansluit op het modem, weet ik ook niet of hij nog crasht. Zijn wifi blijft namelijk wel werken tijdens de crash. Alleen alles wat bekabeld is aangesloten, werkt niet meer.

Ik heb zonnepanelen met een Growat omvormer die een soort dongle heeft in de omvormer en met een Growat kastje wat met utp aangesloten is op 1e switch in woonkamer.
 

Die heb ik ook rechtstreeks op modem aangesloten gehad maar maakt geen verschil. Issue bleef aanwezig.

Graag je reactie  alvast bedankt!

Sander

 

 


Deze is dat:

https://www.zelfstroom.nl/klantenservice/storing-oplossen-en-verbinding-herstellen/growatt-omvormer/verbinding-met-growatt-shine-link-herstellen/


Even voor de duidelijkheid..met je laptop kan je via wifi internetten begrijp ik dat goed?


Als modem crasht, kan ik zijn wifi gewoon gebruiken ja. Ook op een laptop etc. etc.

Alles wat op de poorten is aangesloten, werkt dan niet meer.


Dan zou ik daar maar mee naar de klantenservice 0800-0402. Het lijkt er dan toch echt op dat het modem stervende is. Meld dan duidelijk dat er niet één poort meer goed werkt.


Ok ga ik doen en dan een nieuwe modem eisen.

daarna laat ik weten hoe het gaat


Sluit de KPN TV ontvangers bedraad (niet draadloos (TV+)) aan op de v10 of op een Netgear GS105e zonder bedrade deco als schakel.
Wel: v10 → GS105e → KPN TV ontvanger of zelfs als test zonder GS105e ertussen.
Niet: v10 ->GS105e → Deco→ KPN TV ontvanger


@VwDt dank voor je reactie maar beide tv ontvangers zitten al bedraad aangesloten.
Wel met de netgear gs105e ertussen.
Maar zonder Deco ertussen dus.

De hoofd deco zit met een kabel direct op modem en alle andere deco’s zijn draadloos verbonden voor ontvangst op de 1e en op zolder.

verder nog ideeën?

alvast bedankt voor je reactie.

Sander

 


Ontkoppel de Growat eens 24 uur. De IGMP snooping die dat gebruikt kan ook de hele boel dicht laten slaan. 

Probleem vinden is uitsluiten. 

Als het dan 24 uur goed gaat, ook wat betreft doorspelen ontvangers bedraad, weet je waar het in zit.

Mijn zonnepanelen doen het prima zonder internet. 


Bedankt @PeterG ik ga het proberen. 
Sander


@PeterG helaas. Ook na loskoppelen zonnepanelen blijft het probleem aanwezig.

ik had laatst ook al hetzelfde gepoogd door de Philips Hue eraf te halen maar ook toen bleef het probleem bestaan.

zou het aan mijn TP-link Deco’s kunnen liggen?

Sander


Is het een oplossing als ik de FRITZ!Box bestel bij KPN? Heeft iemand daar ervaring mee? Kost me wel 7,49 per maand extra weer maar als alles dan wel goed werkt, heb ik het er wel voor over.

alvast bedankt voor jullie reacties.

Sander


Heb je mij weer😉. Een Fritzbox is interessant als je zelf diverse instellingen wil wijzigen.  De v10 is een uitstekend modem als je van plug and play houdt. De grote vraag blijft nog steeds waarom die de bekabelde verbinding crasht. De enige manier om daarachter te komen is testen.  Trek alle aangesloten appartuur uit het modem sluit met een kabel een laptop of pc aan. Heb je dan wel verbinding dan is er iets in jouw netwerk mis. Heb je dan ook uitval dan is het modem kapot.


Hi @SanderIphone, welkom hier. 

Ik verwacht niet dat de oplossing direct een Fritzbox is. Heb je een mogelijkheid om die switches even om te ruilen met elkaar en om te onthouden welke je waar hebt neergezet? Nog handiger om ze een 1 voor 1 aan te sluiten als de situatie het toelaat. Een van de switches kan namelijk ook de oorzaak zijn. Ideaal zou zijn om dan de Deco en zonnepannelen niet aan te sluiten en alleen met de switchs te testen. Dan weten we gelijk dat het niet aan de Deco of zonnepanelen ligt.  


Goedenavond,

Van KPN heb ik een andere modem toegestuurd gekregen. De V12b, volgens mij de allernieuwste.

Even afkloppen maar problemen zijn verdwenen. Ook tv kijken werkt zoals het moet werken.

Nogmaals bedankt voor jullie meedenken!

Sander


Fijn om te lezen en bedankt voor de terugkoppeling hier.