Skip to main content
Vraag

Het adres van mijn nieuwbouw woning wordt niet herkend

• July 23, 2026
  • 7 reacties
  • 115 keer bekeken

Ik heb een nieuwbouwwoning die al een geruime maand is opgeleverd. We willen graag glasvezel van KPN aansluiten maar krijgen telkens een foutmelding dat er geen netwerk kan worden aangelegd. Dit terwijl in de meterkast een A4 hangt met informatie over een aansluiting van KPN. Ook bij de glasvezelcheck geeft hij aan dat er gewoon glasvezel in de woning is. 

We hebben al meerdere malen met de klantenservice contact opgenomen maar we worden van het kastje naar de muur gestuurd. 

7 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 23, 2026

Dit is iets wat je bij KPN Netwerk moet neerleggen.

https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 23, 2026

Beste ​@WMG-N , dank voor de snelle reactie! We hebben al met KPN netwerk contact gehad via de telefoon. Zij gaven aan dat bij hun alles in het systeem goed staat. Ze hadden het geloof ik over status 2. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 23, 2026

@Vos263 

Dan is er hier sprake van “miscommunicatie” tussen de afdelingen binnen de KPN.

Heeft de rest van de straat / wijk wel glasvezel ? en in gebruik ? Vraag het eens bij een aantal buren wat er bij hen aan de hand is. Als die buren ook “dit soort probleem” hebben dan moeten gewoon de hele straat eens “Veel lawaai maken". En dan ook moet iedereen melden dat de gehele straat “problemen” heeft. Dat zorgt ervoor dat de KPN sneller in actie komt (denk: lagere kosten).

Ik neem aan dat ​@Ik_Combineer in dit geval beter weet wat je moet doen. Hopelijk is hij niet met vakantie.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 24, 2026

@WMG-N De rest van de straat heeft wel KPN Aansluiting, enkel het deel van de straat dat in juni is opgeleverd niet. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Vos263, ik kijk graag voor je na wat er nu administratief met jouw adres aan de hand is. Zou je jouw community profiel in willen vullen? Dan kan ik daarna eens in de verschillende systemen kijken.  

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 27, 2026

@Jeroen van KPN  Dankjewel, ik heb het ingevuld. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Vos263, het heeft even geduurd maar volgens mij heb ik goed nieuws. Vanuit de afdeling die hiervoor is aangestuurd heb ik te horen gekregen dat het nu mogelijk is om glasvezel via KPN te bestellen. 

Excuses dat het verlossende antwoord zo lang op zich heeft doen wachten.