Skip to main content

Het glasvezelaansluitpunt is geplaatst. Ik begrijp dat er nu een unit op dit kastje geplaatst moet worden, waarop de verbinding met de router/modem gemaakt kan worden met een kabel. Maar hoe kom ik daar aan?

Deze vraag heb ik ook. Vanmiddag is hier het kastje geplaatst en ben ook wel benieuwd naar de vervolgenstappen. Vanuit Digitale Stad is er amper communicatie.


Begrijp dat men de serviceafdeling van KPN moet bellen en vragen of ze je willen migreren naar glasvezel. Mogelijk krijg je dan te horen dat de benodigdheden opgestuurd gaan worden.: Echter KPN is zeer moeilijk bereikbaar en krijg steeds te horen dat de wachttijd ongebruikelijk lang is. Het enigste dat erop zit is kennelijk afwachten. KPN vroeg een dag nadat het glasvezelaansluitpunt geplaatst was, wat ik ervan vond, maar liet niets weten over het vervolg. Volgens de monteur zou de provider hiervoor zorgen maar niet hoe.


In principe gaat het allemaal automatisch.  Kpnnetwerk gaat informatie doorgeven aan alle providers doe op hun beurt die informatie gaat verwerken.  Een glasvezelaansluiting in huis betekent niet altijd dat de verbinding klaar is want er is ook nog een andere kant van de kabel. Ga er maar vanuit dat het nog minstens een maand duurt. Hier nog wat info.Â