Skip to main content

Sinds vandaag is mijn glasvezelabo van kracht. Echter, er blijft een rood lampje branden op mijn kastje met aansluiting naar buiten (dus niet de modem). De aansluiting ligt er al sinds begin dit jaar en de monteur die de boel heeft aangesloten heeft dat ook heel netjes gedaan. Die constateerde toen al het rode lampje (heeft te maken met aansluiting buitenshuis. Ik geef het door en er zal iemand mee aan de slag moeten. Aldus de monteur). 
daarna mail ontvangen met bericht dat de ingangsdatum van abo verplaatst is naar 24/11. Genoeg tijd om aansluiting buitenshuis te regelen, leek mij. Helaas dus. Nog steeds een rood lampje. Bellen met kpn lukt niet, want het is te druk en verbreken de verbinding.

mijn grootste zorg is dat ik na vandaag geen internet meer heb, omdat ik kpn bij het afsluiten van het abo had gevraagd de opzegging met ziggo te regelen. Ervan uitgaande dat een overgang zonder problemen zou verlopen. Wat ben ik toch naïef 😢.

 

ik hoop dat dit bericht door een moderator wordt gelezen en ik op deze manier geholpen kan worden!

Je maakt denk ik gebruik van de overstapservice, want je zegt “omdat ik kpn bij het afsluiten van het abo had gevraagd de opzegging met ziggo te regelen”.

Dan zal KPN pas bij succesvolle aanmelding van het modem aan Ziggo doorgeven dat het abonnement daar gestopt kan worden. Tot die die tijd behoort Ziggo actief te blijven.


Hi @RBxx ,

das een geruststellend bericht. Tnx! Heb idd de overstapservice gebruikt. Ook ervaring toevallig met het rode lampje? Lees vergelijkbare meldingen die allen te maken met met het wijstation. Vermoed dat dat ook bij mij het geval is.


Als ik lees wat KPN doet (doorgeven aan Ziggo als de zaak volgens hun werkt), hoe weinig werk het is om dat zelf te doen en welke risico’s je loopt als er iets misgaat; dan snap ik niet dat iemand gebruik maakt van deze service.

Maar goed, smaken verschillen; en hier gaat alles goed.


Het rode lampje op het glasvezelkastje duidt op een probleem met de glasvezel. Ik had hetzelfde toen ik het Genexis ONT kastje plaatste. Een KPN (provider) monteur kon dat ook niet oplossen, maar die heeft KPN Netwerk ingeschakeld. Die zijn daarna langsgekomen en toen bleek dat er bij mij een slechte las van de glasvezel in het witte kastje zat, waardoor teveel demping optrad in het signaal. De glasvezel is opnieuw gelast en daarna werkte het meteen.


Het rode lampje op het glasvezelkastje duidt op een probleem met de glasvezel. Ik had hetzelfde toen ik het Genexis ONT kastje plaatste. Een KPN (provider) monteur kon dat ook niet oplossen, maar die heeft KPN Netwerk ingeschakeld. Die zijn daarna langsgekomen en toen bleek dat er bij mij een slechte las van de glasvezel in het witte kastje zat, waardoor teveel demping optrad in het signaal. De glasvezel is opnieuw gelast en daarna werkte het meteen.

Oftewel; 0800-0402 bellen.


@Ik_Combineer dat is wat ik al de hele middag probeer. Het is er te druk. Zal het morgen maar weer eens proberen. Meanwhile… hoo i’ nog steeds op een reactie van een kpn moderator.


@Ik_Combineer dat is wat ik al de hele middag probeer. Het is er te druk. Zal het morgen maar weer eens proberen. Meanwhile… hoo i’ nog steeds op een reactie van een kpn moderator.

Wachttijd is hier ook hoog,  tot wel 7 dag volgens mij. Je zou ook kpn.com/installatiemonteur kunnen proberen.