Skip to main content

Sinds een dag of 3 laden de pagina’s enorm traag. Soms wel 30 seconden wachten. 
Ik heb een Experiabox V10 met een 4g buitengebied ontvanger die aan de V10 verbonden is. 
Van alles geprobeerd; opnieuw starten, resetten, steeds meten met speedtest met wisselende resultaten. De ene keer 30mb en dan slechts 4 (van de koperleiding). Ik vermoed dat de 4g een probleem heeft.
Op ‘mijn kpn’ het hele verhaal doorgelopen met herstarten enz. maar geen resultaat. 
Het storingsnummer (0800 0402) geeft alleen een vriendelijke robotheer die alle begrip heeft (??) en mij door een menu werkt waar ik tenslotte een sms krijg met de link naar dezelfde storingspagina waar ik inmiddels al ruim een uur aan het stoeien ben.
HOPELOOS. Geen persoon aan de telefoon krijgen en in een loop van storingspagina’s komen die allemaal langzaam laden.
Ik ben ten einde raad. Wie kan mij helpen?
 

 

Hoi @motorhom, hoe meet je dit precies? Is het draadloos of met een kabel, zit daar mogelijk ook een verschil in?

Als je 0800-0402 de eerste keer belt kan je inderdaad een sms krijgen met informatie, als je daarna (binnen openingstijden) nogmaals belt over hetzelfde zal je naar een medewerker worden doorverbonden die met je mee kan denken.

Als ik je gegevens erbij pak lijkt dat inmiddels gelukt te zijn, ik zie een melding dat er na het aanmaken van dit topic apparatuur is vervangen.


Dank voor je antwoord Jasper.

De meting is bedraad en geeft de snelheid weer van de koperleiding. Bij de experiabox staat ook een 4g ontvanger en ik zou zo’n 20-30mB  moeten kunnen  ontvangen.

Er is inderdaad apparatuur vervangen maar het probleem is niet opgelost. Vervolgens is er een monteur geweest die van alles heeft geprobeerd maar geen succes. Het probleem lijkt in de koperleiding te zitten die van de kast naar mij toe loopt.Die kast staat 5km verderop en de leidingen waren 5-6 jaar geleden al slecht, maar nu is het gedaan.

Woensdag a.s. wordt er gegraven en hopelijk een nieuwe lijn gelegd.

Even afwachten maar.


Ik ben benieuwd naar de status van je verbinding.  Log een keer in het modem,  ga naar status en dan naar geavanceerd. Van geavanceerd graag een screenshot plaatsen.  Ik ben benieuwd. 


 


ik denk dat het je om de foutmeldingen gaat dus hier nog een shot na 2 minuten

 


en inmiddels is de laatste stand FEC errors 5000/14000

 


het gaat maar door nu 8000/25000


na 18 minuten on-time: 11000/39000

 


Ik begrijp dat ze er woensdag al naar gaan kijken, dan heeft het voor mij geen zin om er ook naar te kijken. Ik zou dan hooguit ook zo'n melding aan kunnen maken, maar die is er dus al. Ik ben benieuwd hoe het gaat na de werkzaamheden.


De werkzaamheden zijn klaar, maar de storing is er nog steeds…. geen idee wat die heren gedaan hebben. Ze waren in een uurtje klaar.

Nu weer wachten tot de monteur hier ter plaatse komt. (volgende week dinsdag!) tot die tijd behelpen met een KPN 4g stick (die volgens mij niks doet) of mijn eigen dure mb’s van mijn mobiel gebruiken. 


Dat de monteur volgende week komt is goed nieuws, ondanks dat je er op dit moment niet zo veel aan hebt. Doordat er via die weg aan gewerkt wordt kan ik er niets aan doen, als ik nu ook dingen ga proberen is er een kans dat dingen juist vertraagd worden, en dat willen we beiden niet. Het is het beste om het lopende proces te volgen en de werkzaamheden daaruit af te wachten.


Koperlijn draait dus op 7,5mb. Lopen die CRC fouten ook op of blijft die op 1?

Valt de hele koperverbinding steeds uit? Want als hij op 7,5mb blijft draaien is dat genoeg. De meeste snelheid zal immers van het 4g modem moeten komen.

Staat die wel op de goede plaats? Zo dicht en hoog mogelijk richting de zendmast met het liefst een groene pijl

 

 


CRC errors lopen niet op

Na 17 uur aan te staan geeft de status aan:

De verbinding lijkt steeds even weg te vallen