Skip to main content

Ik zou graag gebruik maken van de “vrije ONT-keuze” , maar de tool om die aanvraag voor aanpassing van het glasvezelpunt te doen is al een aantal dagen kapot.

 

Is er een andere manier zonder lang aan de telefoon te hangen in een wachtrij om deze kosteloze aanpassing in de plannen?

Ik vind die tool sowieso niet echt goed werken: ik zou niet eens glasvezel hebben als ik daar inlog (wat ik wel heb). Misschien komt dat omdat ik bij XS4All zit. Ik krijg in ieder geval niet die andere melding dat de tool het niet doet.


Er gaat iets mis 

Het lijkt erop dat de vrije ONT keuze-tool het even niet doet.

@moderators ...is er iemand die hier iets mee/aan kan doen? Want zoals bekend is het sinds 
28 JAN 2022  een gratis aanpassing die KPN aanbied. Maar dan is de aanmeld mogelijkheid wel handig om actief te hebben, want anders komt er niet veel van terecht.

Misschien ben ik ongeduldig, excuses daarvoor maar de tool lijkt het in ieder geval minimaal deze week het al niet te doen (ik weet niet hoeveel langer al, want ik ben pas deze week in voor die wijziging).


De wachttijd op een moderater is een dag of vier. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag. 


@Thomas

Waarschijnlijk een onderwerp wat niet veel mensen belangrijk vinden, maar ik zou toch graag dit laten aanpassen, maar de tool die dat moet regelen is nog steeds niet instaat om te helpen. Dus de vraag van mijn initiële post blijft staan;

Is er een andere manier zonder lang aan de telefoon te hangen in een wachtrij om deze kosteloze aanpassing in de plannen?

 

En als er geen andere manier is dan ga ik maar bellen, want met chatbot kom ik er ook niet want die herkent FTU / ONT niet als iets waar KPN wat mee doet.


Hoi @dwiersma1 . Moest je ook inloggen voordat je bij die pagina kwam? Zo ja, is er wel het juiste klantnummer gekoppeld aan jouw MijnKPN?  Of staan er nog oude klantnummers in die niet meer gebruikt worden?  Als dat het geval is, graag opschonen of een nieuwe MijnKPN aanmaken. 

Als dit allemaal niet de oorzaak is, laat maar weten. Dan vraag ik even na bij onze service+ desk.


Hoi @Erwin_ 

Ik moest inderdaad inloggen. Dat gaf me dit scherm.

De keuze daarna was uiteraard de rechterknop, Eigen NT/ONT installeren, en dat bracht mij bij het scherm wat ik eerder deelde, waar ik mijn gegevens heb verborgen.

Mijn juiste klantnummer is gekoppeld in MijKPN want daarin zie ik alle 3 de mobiele abo’s + thuis abo + prepaid nummer en mobiel internet abo. 

Dus zover ik kan zien lijkt dat goed te gaan. Wel geeft de tool aan dat er geen Glasvezel verbinding is maar na een enkele refresh herkent het systeem wel dat er een glasvezel connectie is. 

Dus ik denk dat alles wat je aangeeft goed staat :-D

 

Ps - Bedankt voor je reactie


Vreemd.  Ik ga een ticket namens jou proberen aan te maken.  Ik houd je op de hoogte. 


Ik vermoed dat je een SMS hebt gehad met de melding dat er een ticket is aangemaakt.  Nu even afwachten. 

Als je maandag nog niks gehoord hebt, laat het mij hier even weten! Fijn weekend.


@Erwin_  Hallo, ik ervaar het zelfde probleem als @dwiersma1 en vandaag met de helpdesk gebeld die mij niet verder konden helpen wat ik wel begrijp. Als het goed is word ik maandag gebeld door iemand die er meer verstand van heeft. 


@dwiersma1 Ik ben een weekje noodgedwongen offline geweest. Is er nog wat gebeurd n.a.v. het ticket? 


@Erwin_  hoi, ja bedankt de situatie is besrpoken en opgelost met behulp van een collaga via de telefoon. 


@Erwin_  hoi, ja bedankt de situatie is besrpoken en opgelost met behulp van een collaga via de telefoon. 

Super! Dan weet ik in ieder geval dat het netjes opgepakt wordt.  Dank voor je update. 


Hallo @Erwin_ ,

Zou jij voor mij ook een ticket kunnen aanmaken voor het toevoegen van een modem-ID omdat de eigen ont tool niet werkt?

Klantenservice expert kon mij hier ook niet mee helpen.

Alvast bedankt😊

 

 


@Bluukje Maak even een eigen topic aan en mention mij. (dan pluk ik 'm hier wel uit de voorraad)  Check je dan ook even (net als @dwiersma1 ) of je MijnKPN etc. goed gekoppeld is? 

Als het daarna nodig is, kan ik een ticket aanmaken.  Ik wil hiermee ook proberen in kaart te brengen of er misschien méér aan de hand is dan individuele issues met die tool.

 


@Erwin_  Ja zal ik doen. Heb een nieuw MijnKPN account gekoppeld en andere ontkoppeld en heeft ook niet geholpen. Volgens mij gaat er iets fout met het ophalen van gegevens van de servers. 

Dank voor de snelle reactie en ik ga even een nieuw topic aanmaken.