Skip to main content

HI,

 

Mijn wifi signaal valt soms weg en is op bepaalde moment erg zwak.

Dit is bijzonder onprettig. Ik heb inmiddels herhaaldelijk met KPN hierover gebeld. Mijn router is inmiddels vervangen maar de problemen blijven bestaan.

Mijn woning is klein, slechts 65m2 en de router staat ongeveer 3,5 meter vanaf mijn werkplek.

Ondanks die beperkte afstand lukt het maar niet om een goed stabiel wifi signaal te realiseren.

ik blijf maar bezig met de wifi manager.

 

Zojuist heb ik via de wifi manager een test gedaan. daaruit blijkt een download snelheid van 24mb.

Dit is onacceptabel als je een glasvezelverbinding hebt.

 

Ik vraag me af of ik geen beroep kan doen op een wifi versterker. 

 

 

 

 

 

goededag,

Ik denk gezien de kleine ruimte en afstand het niet nodig hoeft te zijn.

Hebt u al eens geprobeerdt om een vast of een automatische wifi channel te kiezen?

  1. ste stap: Met wifi analyzer via de app store/ google play store te downloaden. Hiermee kunt u zien of er veel buren op hetzelfde kanaal zitten. Dit kan verstoringen met zich meebrengen.

2. stap: Mochten er veel op hetzelfde kanaal zitten als u kunt u een eigen kanaal vast laten zetten in het menu van de modem.


Hallo @GeraldNL2 als je op de vervolgknop ik wil aan de slag] klikt wat krijg je dan te zien?

Welk merk en type modem heb je in bruikleen van KPN?

Toen je de wifisnelheid mat, met welke band had je toen verbinding, 2,4 of 5,0?

Wat is je abosnelheid? Je draadloze snelheid kan afwijken van de bekabelde snelheid, dat gaf de wifimanager ook al aan.

Alleen met de optimale apparatuur i.c.m. de juiste instellingen kun je een snelheid halen ongeveer gelijk aan de bekabelde snelheid.

Succes.

 

 


Hallo @GeraldNL2 als je op de vervolgknop pik wil aan de slag] klikt wat krijg je dan te zien?

Welk merk en type modem heb je in bruikleen van KPN?

Toen je de wifisnelheid mat, met welke band had je toen verbinding, 2,4 of 5,0?

Wat is je abosnelheid? Je draadloze snelheid kan afwijken van de bekabelde snelheid, dat gaf de wifimanager ook al aan.

Alleen met de optimale apparatuur i.c.m. de juiste instellingen kun je een snelheid halen ongeveer gelijk aan de bekabelde snelheid.

Succes.

 

 

Hoi @GeraldNL2 . Kun je de vragen van @JanD beantwoorden?