Skip to main content
Antwoord

Het Wifi signaal is zwakker geworden sinds het modem is geüpdate

• June 30, 2025
  • 5 reacties
  • 84 keer bekeken

Vorige wk is er op aftand een modem update gedaan en sindsdien is het wifi signaal stuk zwakker of zelfs weg op bepaalde plekken. Ik heb glasvezel en 4 versterkers (in nieuwbouwhuis) en wifi verwerkt tot het moment van de modem update behoorlijk goed. 
ik heb de modem en wifi versterkers geupdate, maar helaas onvoldoende resultaat. De wifi (witte) versterkers blijven voornamelijk rode lampjes vertonen, waar dit in her verleden groen was…

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@BMONW. Dat is niet de bedoeling van een update, dat je Wifi in huis ineens stukken minder wordt. Rode lampjes zijn een teken dat de SuperWifi punten niet goed functioneren, dus daar dient iets aan gedaan te worden. 

Ik begrijp dat je witte SuperWifi versterkers hebt staan in combinatie met een Box 12. Als deze apparaten zijn geüpdatet naar de laatste firmware, dan kan het zijn dat je een aantal instellingen dient na te lopen. De SuperWifi 1 punten ondersteunen bijvoorbeeld geen WPA3 en de Box 12 wel. Dit dien je dan even gelijk te trekken. Kun je eens bij onderstaande Kennisartikelen kijken en de beschreven instructies langs gaan? 

Mocht dat niet lukken of niet helpen, dan kun je het beste een schone installatie doen van de Experia Box en de SuperWifi punten. Dat vergt even wat tijd, maar dat wil vaak wel helpen. 

5 reacties

• June 30, 2025

Welk modem heb je? En hoe zijn de witte SuperWiFi's aangesloten? Allemaal bekabeld? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2025

Heb de KPN box 12 modem, 1 versterker is bekabeld aangesloten (direct in meter kast aan modem, maar lampje brand überhaupt niet meer na modem update) en de andere drie draadloos

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 1, 2025

Hoi ​@BMONW. Dat is niet de bedoeling van een update, dat je Wifi in huis ineens stukken minder wordt. Rode lampjes zijn een teken dat de SuperWifi punten niet goed functioneren, dus daar dient iets aan gedaan te worden. 

Ik begrijp dat je witte SuperWifi versterkers hebt staan in combinatie met een Box 12. Als deze apparaten zijn geüpdatet naar de laatste firmware, dan kan het zijn dat je een aantal instellingen dient na te lopen. De SuperWifi 1 punten ondersteunen bijvoorbeeld geen WPA3 en de Box 12 wel. Dit dien je dan even gelijk te trekken. Kun je eens bij onderstaande Kennisartikelen kijken en de beschreven instructies langs gaan? 

Mocht dat niet lukken of niet helpen, dan kun je het beste een schone installatie doen van de Experia Box en de SuperWifi punten. Dat vergt even wat tijd, maar dat wil vaak wel helpen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 16, 2025

Dank ​@Arjan van KPN. Helaas is het nog niet beter geworden, wat wel frustrerend is uiteraard na zoveel dingen geprobeerd te hebben.

Ik zal de kennisartikelen in detail gaan doornemen en anders een schone installatie doen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Jammer :( Probeer vooral de tips uit de Kennisartikelen en mocht dat niet baten, dan raad ik je aan om telefonisch contact te zoeken met ons. Dat kan via een terugbelafspraak op een moment dat het jou het beste uitkomt!