Skip to main content

maar omdat het iedere keer weer opnieuw te melden

kijk nou even naar die paar voorbeelden

je hebt je punt nu wel een keer gemaakt vind ik

een auto met grote motor is ook leuk en betaal je ook extra voor

maar je kunt het niet gebruiken

in NL dan op de openbare weg

ziggo reclame ja je auto verbinden met je koelkast

daar heb je echt geen gigabit voor nodig en dat weet iedereen wel

dat is reclame en reclame op tv is allemaal nep dat is ook een onderwerp wat iedereen weet

 

@wjbik wordt er een beetje moe van deze discussie iedere keer weer op het forum naar voren te halen

mensen die 1gbit willen of 500mbit kijken via googel echt wel even rond

ik heb hem nu weer lekker op 200/200 gezet

misschien volgende maand 500/500 of 100/100 waar mijn zin naar staat

ach ja laat kpn alles maar op max 100 zetten we hebben het toch niet nodig

of glasvezel er uit en de koperlijn weer inschakelen

we hebben toch aan 50mbit genoeg

waarom glasvezel omdat we het toch niet nodig hebben die extra snelheid

in ieder geval ik ben erg bij met mijn glasvezel aansluiting

 

en waarom het NU wel invoeren pon 1gbit / 10gbit

de hardware is veel goedkoper op dat moment dat te doen wanneer het wel nodig zou zijn

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic

maar omdat het iedere keer weer opnieuw te melden

kijk nou even naar die paar voorbeelden

je hebt je punt nu wel een keer gemaakt vind ik

Denk je dat ik mijn berichten voor jou op het forum zet?

Zo nee, hoe vaak denk je dat TS mijn advies al gelezen heeft?

 

ik wordt er een beetje moe van deze discussie iedere keer weer op het forum naar voren te halen

Je hoeft ook niet te reageren hoor. :wink:

En nogmaals, of je het nu leuk vindt of niet, ik zal mijn advies blijven geven in topics als deze zodat niet alleen jij maar ook anderen zich bewust worden van de "noodzakelijkheid" van 1000Mbps abonnementen.

 

ach ja laat kpn alles maar op max 100 zetten we hebben het toch niet nodig

Wie beweert dat dan nu toch weer?

 

en waarom het NU wel invoeren pon 1gbit / 10gbit

de hardware is veel goedkoper op dat moment dat te doen wanneer het wel nodig zou zijn

En zelfs als dat zo zou zijn, wat ik sterk betwijfel, dan is dat toch geen reden om dat dan ook direct als abonnee maar af te gaan nemen. Dat KPN daarin investeert prima en dat moeten ze vooral blijven doen, maar dat het is natuurlijk onzin dat ik dat dan ook ga afnemen als ik daar geen voordeel bij heb. 

Admin: post verplaatst 


Nee hoor wjb dat denk ik niet

Maar het komt iedere keer terug als het over een snelheid verhoging gaat

en ik lees het kpn forum graag

en dan mag ik me er aan storen toch

Dat wou ik melden

Admin: post verplaatst 


Maar het komt iedere keer terug als het over een snelheid verhoging gaat

En dat is ook precies de bedoeling zodat de topic starter ook kennis kan nemen van mijn advies en er mee kan doen wat hij of zij wil. :wink:

Admin: post verplaatst 


Oke duidelijk

Nu weet ts dat hij/zij het niet moet nemen

Admin: post verplaatst 


Nu weet ts dat hij/zij het het niet moet nemen

Ik weet niet of TS het wel of niet moet nemen, ik weet namelijk niet hoeveel bandbreedte hij/zij nodig heeft.

Admin: post verplaatst 


@wjb

dat weet ik ook niet

als ts nu 500/500 heeft zal het wel nodig zijn misschien dan

eigenlijk is de vraag in dit topic ook

“Hoe 1 Gigabit KPN internet aanvragen?”

en niet van heb ik 1gbit wel nodig

dat bedoel ik ook een beetje van dat punt er ieder keer bij halen

en dat vraagt ts eigenlijk niet

maar hoe kom ik aan die 1gbit

Admin: post verplaatst 

 


net even gekeken

maar op https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

en mijn kpn is bij mij de 1gbit er uit gehaald

dit kon ik gisteren nog bestellen

zijn er nu te veel klanten die klagen dat het niet goed werkt

wat zou hier de rede van zijn ik ben benieuwd

Admin: post verplaatst 


Ik kan gewoon nog 1000/500Mbps bestellen, dat is geen probleem.

 

Admin: post verplaatst 


Nog een keer gekeken ik niet meer

Nu staat er ook bij fiber 524

eerder 500

raar allemaal

500 naar 1000 en nu 524

Admin: post verplaatst 


@wjb

Heb jij een idee dat ik het niet meer kan bestellen waar dat aan kan liggen

 

Admin: post verplaatst 


 

Heb jij een idee dat ik het niet meer kan bestellen waar dat aan kan liggen

Ik heb geen flauw idee, wellicht dat een moderator je dat kan vertellen.

Admin: post verplaatst 


Interessant om te zien dat deze conversatie in een apart topic geplaatst is waardoor sommige berichten nergens meer op slaan omdat TS nu ineens heel iemand anders is. :wink:


Dag @peter-keetfm, ik heb een aantal berichten uit dit topic gescheiden en ook de post van wjb hierin meegenomen. De discussie die er uit voortkomt heeft geen toegevoegde waarde voor de topic starter. Dit wordt gezien als ‘topic kapen’, dat is tegen de huisregels van het kpn forum. Ik vermoed dat het niet jouw bedoeling is om dat te doen. Vandaar dat we even een aantal zaken moeten ophelderen.

Laat ik ermee beginnen dat het is toegestaan om kennis en ervaring te delen mits het iets toevoegt aan de initiële vraag van de topic starter. Dat wjb hier op het KPN forum andere gebruikers erop attendeert dat je de bandbreedte kunt meten naar je eigen verbruik is dan ook van toegevoegde waarde om als consument een goede afweging te maken of je sneller internet wel of niet wilt activeren. Mocht je het advies willen negeren en ‘gewoon voor de leuk’ eens wilt proberen, geen enkel probleem. Dat is ook een ‘overwogen’ keuze. Als je maar op de hoogte ben dat je internetgebruik er wel/niet op vooruit gaat. 

Voor jou is het misschien vermoeiend dat wjb dit iedere keer weer opnieuw aankaart. Maar, wees je ervan bewust dat niet iedereen die hier een topic start of ‘meeleest’ hier zeer regelmatig terugkeert. Voor deze forumgebruikers is dat ene 'fragmentje’ aan informatie dan ook cruciaal. 
Ik wil je daarom vragen bij een andere forumgebruiker niet de ‘discussie over te nemen’ (topic kapen). Dat is overbodig. We kennen jouw en wjb zijn standpunt in dit vraagstuk. Dat is goed. Moedigen we alleen maar aan om te doen! Maar doe dat even in een ‘eigen topic’.  

 


Nog een keer gekeken ik niet meer

Nu staat er ook bij fiber 524

eerder 500

raar allemaal

500 naar 1000 en nu 524

Admin: post verplaatst 

Ward schreef daarover

De geplande upgrades in Fourstack laten sowieso niet zien of binnenkort 1000 Mbit leverbaar is.

Het is geen administratief ding. Er moet daadwerkelijk voldoende capaciteit zijn in de achterliggende backbone en het kan zijn dat nog extra Gbit kaarten moeten worden geplaatst in jouw PoP. Dat is de reden dat niet meteen alle 2,6 miljoen aansluitingen 1000 Mbit kunnen bestellen. Het kan nog een paar maanden duren, of een paar weken. Dat is niet zichtbaar op Fourstack.

Als er 1 Gbit/s op jouw adres mogelijk is, dan zie het in je MijnKPN. 


@Nadia 

en dan graag een antwoord op mijn vraag

waarom kan ik geen 1gbit meer krijgen waar dit topic over gaat

en dat kon ik eerder wel bestellen ?

dit stond zowel in mijn kpn als op de website

en dan mag je wjb ook aanspreken vind ik en niet alleen mij

over is het wel nodig die snelheid

ik heb mijn mening en wjb heeft zijn mening punt

 

 


En was onder huzzel te bestellen

Nu niet meer


Dat krijg ik ook te zien als ik de snelheid van mijn huidige "Internet en TV" abonnement wil wijzigen.

Maar ik kan wel kiezen voor Hussel 1Gbit/s.

Heb jij dat laatste dan ook niet?


wjb het is een screenshot van eerder

die optie is er uitgehaald

en ook de hussel staat max 500 bij mij

was eerder ook 1000

 


Nu heb ik dit wat ik erg vreemd vind


Dan lijkt het erop dat KPN per abuis de 1Gbit/s optie op jouw adres aan had gezet.

Technisch voldoet waarschijnlijk alles on 1GBit/s te gaan leveren, maar gaat KPN dit, zoals aangekondigd, gefaseerd uitrollen, te beginnen in gebieden waar Ziggo ook al Giganet levert.

Het gaat KPN er helemaal niet om dat de klant 1GBit/s gaat afnemen. Nee, het is KPN puur te doen om in de marketing een antwoord te hebben op Ziggo, wetende dat de gemiddelde consument geen flauw benul heeft van zijn/haar werkelijke verbruik en daarmee dus gevoelig is voor reclames die vertellen dat je meer moet hebben omdat je dat "nodig zou hebben".

Niets is minder waar, maar helaas weet 80% van de bevolking dat niet.


oke duidelijk

maar ik blijf het vreemd vinden

als ik het direct had besteld hoe was het dan gegaan

meen je dat echt dat 80% het niet weet dat het niet nodig is

ik zou het een maand aan zetten om te tweaken

zo heb ik nu 500 ook weer naar 200 gezet

hobby matig en omdat ik het leuk vind

heb ik het nodig jaalleen voor de speedtests


meen je dat echt dat 80% het niet weet en wel besteld

Nee, ik meen alleen dat 80% van de bevolking niet weet hoeveel bandbreedte ze echt nodig hebben. Of ze het daarom ook bestellen is een ander punt. Maar stel dat 25% dat wel zou doen terwijl ze het niet nodig hebben. Bij 2 miljoen glasvezelaansluitingen is dat toch €60 miljoen per jaar t.o.v. 500Mbps en €90 miljoen per jaar t.o.v. 200Mbps.

Als de abonnee nou 1% daarvan aan mij zouden overmaken voor het "goede advies" dan bespaart de abonnee 99% van de kosten en ben ik al zeer content. :wink:


meen je dat echt dat 80% het niet weet en wel besteld

Nee, ik meen alleen dat 80% van de bevolking niet weet hoeveel bandbreedte ze echt nodig hebben. Of ze het daarom ook bestellen is een ander punt.


ik had deze zin gelijk aangepast maar te laat sorry


Reageer