Skip to main content

hoe kan ik op mijn internet verbinding ongewenst site blokkeren? 

@ashraf207  Blokkeer websites door het intypen van '127.0.0.1', gevolgd door de URL van de website. Aan het begin van de regel typ je '127.0.0.1', dan een spatie en dan de volledige URL van de website. Om bijvoorbeeld Google te blokkeren typ je '127.0.0.1 www.google.com'.

NB: deze had je ook zelf kunnen opzoeken via bijv. Google.


Euhm... @HansaanZet zelf wel eens geprobeerd? 🤔


Wss niet. Deze tip werkt nl niet. Deze opdrachten moet je in de / een host file zetten


Meest voor de hand liggende methode is een router gaan gebruiken die dat kan. Vroegere bruikleenrouters hadden daar wel opties voor, o.a. mijn museumstukje Vodafone/Arcor.de EasyBox (Arcadyan fabrikaat ), ExperiaBoxV8 weet ik zo niet uit mijn hoofd, die staat ook al jaren stof te happen.

Diverse zelf aan te schaffen commerciële routers kunnen het ook, ik denk ook wel de FritzBoxen, die kun je eventueel ook tegen een extra maandbedrag huren van KPN, gaat op maandbasis dacht ik, 7,5 euro extra.

Een alternatief is overstappen naar KPN dochter Solcon, die bieden volgens mij nog steeds de optie tot filtering aan in hun infrastructuur/servers, of dat per website zelf te regelen is weet ik niet.

 


Volgens mij heeft de v10a mogelijkheden om bepaalde domeinnamen te blokkeren. Volgens mij heb ik daar wel eens iets over gelezen. Maar ik weet het niet verder. 


Hallo @ashraf207, welkom! Zoals hier boven ook al aangegeven wordt, is het niet mogelijk om bepaalde website te blokkeren via de Experia Box zelf. Maar het is wel mogelijk om specifieke websites toe te staan en blokkeren in KPN Veilig.