Skip to main content

Goedenavond,

 

Wij hebben een week geleden de sleutel van onze nieuwe woning en weten niet hoe we het modem moeten aansluiten op het ISRA punt welke binnenkomt. De vorige bewoner was klant bij Ziggo dus heeft deze aansluiting niet gebruikt. Het pand is voorheen een bedrijfspand geweest vandaar deze aansluiting denk ik (zie afbeelding). Wij hebben een abonnement afgesloten bij het voormalige T-mobile en op dit moment Odido. Iemand die hier raad mee weet? Alvast bedankt

 

vraag even aan jou eigen provider om een monteur om dit op de juiste manier aan te sluiten.


vraag even aan jou eigen provider om een monteur om dit op de juiste manier aan te sluiten.

Service monteur van Odido is geweest en geeft aan dat KPN dit aan moet passen. Kan het te maken hebben dat de aansluiting op dit adres nog geregistreerd staat als zakelijk?


Het zal toch Odido moeten zijn die deze aanpassing bij KPN Netwerk moet inleggen.

Via hier is het KPN de Provider. Die doet niets met de netwerken.

Je hebt een klantnummer bij Odido. Er is een klantnummer nodig om het in te leggen bij KPN Netwerk. Odido is dus aan zet.


vraag even aan jou eigen provider om een monteur om dit op de juiste manier aan te sluiten.

Service monteur van Odido is geweest en geeft aan dat KPN dit aan moet passen. Kan het te maken hebben dat de aansluiting op dit adres nog geregistreerd staat als zakelijk?

dit is gewoon een grotere aansluiting dan gebruikelijk voor consumenten. KPN gaat hier niks in aanpassen. de monteur van Odida had hier gewoon een DSL kabel op kunnen maken op de juiste verbinding.


Dit is juist heel eenvoudig om aan te sluiten, met een :
https://nl.wikipedia.org/wiki/LSA-gereedschap
Hier met een extra plaatje :
https://en.wikipedia.org/wiki/Punch_down_tool

Ik gok op de 2 contacten links boven, met een beetje geluk / indien nodig de volgende 2 contacten ook er bij voor pairbonding.

Ik ben benieuwd of de monteurs die hier ook actief zijn er nog iets over kunnen of willen zeggen.


je zou het inderdaad eventueel zelf met een LSA tang kunnen doen.

maar dan nog vind ik het slordig van de Odido monteur dat hij het niet even aangesloten heeft.

Pair bonding wordt door Odido niet geleverd. alleen een enkele VDSL lijn. dan is het dus gewoon de verbinding 1 t/m 5 een voor een nagaan of er ergens signaal op staat. laat het modem wel minimaal 5 minuten per verbinding aanstaan om helemaal in dienst te komen.


Dit is een ISRA 20, in theorie kan je dit zoals voorgaande reacties al hebben aangegeven zelf doen.

Maar eerlijk is eerlijk, dit had Odido toch echt zelf moeten doen. Afschuiven op KPN is zeer nalatig en slordig van de monteur. Dit is een officieel ISRA van KPN en ook al zou ik door T-Mobile/Odido hier voor worden aangestuurd zou ik er niks aan veranderen. Dit is wat hier hoort te zitten en niks anders. 

 

Van de binnenkant ziet het er zo uit: (Zie foto) en hier zit op het tweede aderpaar een kabel gemonteerd, als je de andere kant van deze kabel in een modem zou steken komt daar gewoon verbinding op. Bij u zal het zeer waarschijnlijk de bovenste twee punten zijn om aan te sluiten.