Skip to main content
Antwoord

Hoe gaat het verder als voor glasvezel nog geen toestemming gegeven lijkt te zijn door VVE?

• August 23, 2025
  • 19 reacties
  • 278 keer bekeken

Govaart
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Bij mij een vreemde situatie. Ik woon in een gebouw dat is verdeeld in 3 woonhuizen. Jaren geleden is de glasvezel voorbereid. Bij mijn buren steken er 2 oranje draden uit de grond, bij mij was dat ook zo totdat er maanden later iemand kwam meten en toen was mijn aansluiting ineens ‘verdwenen’. Ik hoop dat hij in de grond zit. Wij vallen onder een VVE waar ik toen géén bestuurder van was. Het bleek dat er géén toestemming was verleend. Maar onze woonhuizen hebben allemaal een eigen deur, meterkast, etc. Dus dat zou eigenlijk géén rol mogen spelen. We hebben géén enkele gemeenschappelijke ruimte. Het duurde een jaar voordat ik erachter kwam dat de VVE nog akkoord moest geven. Ik heb toen met KPN gebeld en dat geregeld. Ik werd toen ook teruggebeld. Maar het gekke is dat mijn status steeds verder in de toekomst lag. En het laatste half jaar zie ik alleen nog maar:  Helaas, op dit adres is (nog) geen glasvezel beschikbaar. Klopt je postcode?. Bij mijn beide buren is de status: ´Goed nieuws! Op jouw adres is KPN Glasvezel beschikbaar.´ En die kunnen het dus blijkbaar wél bestellen. En dat is dus hetzelfde gebouw ! Mijn buren bestellen het echter niet, en ik wil het zo graag!
Ik heb onlangs nog gebeld naar KPN en de vriendelijke medewerkster heeft het nagezocht en zei tegen mij dat die status verder niets uitmaakt. Het komt goed zei ze. Maar ik heb er géén vertrouwen in. Ik draai een eigen server en heb een vast IP, maar zit dus nog vast aan dat langzame DSL. Glasvezel lijkt verder weg dan ooit voor mij. Is er hier een KPN medewerker die meeleest en mij verder kan helpen? Ik wil zó graag glasvezel.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Govaart

Ik heb vandaag gebeld met 088 006 37 44 en kreeg eindelijk iemand aan de lijn die mijn probleem meteen begreep. Op mijn adres stond een code 2 of zoiets. Of te wel: géén VVE toestemming. Héél raar dat dan wel mijn buren direct aangesloten kunnen worden ondanks dezelfde VVE. Bureaucratie noemde de medewerker dat. Vervolgens vroeg hij of ik het haalbaarheidsonderzoek had aangevraagd. Ja, had ik gedaan, maar de uitkomst daarvan zal nog uiterlijk een week op zich laten wachten. Hij houdt het dossier open en in de gaten. Dus ik hoop volgende week meer te weten.
Bedankt voor jullie hulp tot nu toe! Ik heb het forum nog geprezen bij de KPN medewerker.

19 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 23, 2025

@Govaart heb je al een haalbaarheidsonderzoek aangevraagd? Je kunt dat hier doen.

Govaart
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • August 24, 2025

De datum werd steeds naar achteren verplaatst en is nu dus weg. Nu staat er dat KPN van plan om in Vlaardingen glasvezel aan te leggen. Dus de status is van iets naar niets gegaan bij de KPN postcode check. En dat terwijl mijn buren (zelfde pand, 3 aparte woonhuizen) wél bij diezelfde postcode check in huis aangesloten kunnen worden. De oranje kabels steken uit de grond. Alleen die van mij was opeens weg (waarschijnlijk onder de grond). Ik zou graag van een KPN medewerker willen weten wat er nu precies aan de hand is. Waarom heb ik nog steeds géén glasvezel? En waarom kunnen mijn directe buren dat wél meteen bestellen?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 25, 2025

Je bent hier op het forum van de provider KPN. Die doet niets met de aanleg van glasvezel.  Vraag het haalbaarheidsonderzoek via de link die ik eerder gaf. 

Govaart
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • August 25, 2025

Dat heb ik gedaan. Maar het kan zijn dat ik dat ook al jaren geleden heb ingevuld. Dat weet ik niet eens meer. Zo lang wacht ik al op glasvezel.

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • August 25, 2025

Je geeft aan contact te hebben gehad met KPN, was dat 088 006 37 44? Dat is namelijk het nummer van Kpn Netwerk, verantwoordelijk voor glasvezel. 

Govaart
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • August 25, 2025

Of ik dat nummer heb gebeld durf ik niet et zeggen. ik ga het maar eens bellen. Bedankt!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Govaart, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Ben je er met mijn collega's nog uit gekomen?

Govaart
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • August 29, 2025

Ik heb vandaag gebeld met 088 006 37 44 en kreeg eindelijk iemand aan de lijn die mijn probleem meteen begreep. Op mijn adres stond een code 2 of zoiets. Of te wel: géén VVE toestemming. Héél raar dat dan wel mijn buren direct aangesloten kunnen worden ondanks dezelfde VVE. Bureaucratie noemde de medewerker dat. Vervolgens vroeg hij of ik het haalbaarheidsonderzoek had aangevraagd. Ja, had ik gedaan, maar de uitkomst daarvan zal nog uiterlijk een week op zich laten wachten. Hij houdt het dossier open en in de gaten. Dus ik hoop volgende week meer te weten.
Bedankt voor jullie hulp tot nu toe! Ik heb het forum nog geprezen bij de KPN medewerker.

Govaart
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • September 17, 2025

Nou, we zijn nu 3 weken verder. Nog géén mail gehad over de resultaten van het haalbaarheidsonderzoek. Maar dat duurt minimaal 3 weken staat er op de website. Dus het kan nog wat langer duren. Maar toch zegt mijn gevoel dat het allemaal niet zal lukken. Dan is mijn laatste optie denk ik een klacht indienen. Daar gaat natuurlijk ook weer maanden overheen. Al met al vrees ik dat ik de komende jaren géén glasvezel zal krijgen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat schiet ook niet op ​@Govaart, wil je je profiel eens invullen? Dan kijk ik even mee.

Govaart
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • September 18, 2025

Ik heb mijn profiel ingevuld. En ik heb vanochtend ook een klacht ingediend via KPN Netwerk. Ik hoop dat er nu eindelijk eens een oplossing komt. Op mijn statuspagina van de klacht zag ik direct dat er géén VVE tostemming is gegeven. Als het daarop steeds blijft hangen dan weet ik het niet meer. De VVE heeft jaren geleden al toestemming gegeven. En daarbij: mijn VVE buren hebben wel de mogelijkheid tot glasvezel internet. Dus dat is al raar.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik trek hier ook even bij mijn collega's aan de mouw, zodra ik meer weet hoor je van me. Laat jij t ook weten als er vooruitgang is?

Govaart
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • September 22, 2025

Doe ik. Bedankt!

Govaart
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • September 24, 2025

Onderstaande is de reactie na mijn klacht van enkele dagen geleden:

Mijn adres nog in de bouwfase? Het kabeltje ligt er toch (net onder de grond)?
Een aannemer? Waarom kan een monteur mij gewoon niet aansluiten?
Hier was ik al bang voor. Dit gaat jaren duren en waarom ben ik nu precies de pineut? De hele buurt kan al worden aangesloten. Dit is echt een nachtmerrie. 

Geachte heer Govaart, 

Hartelijk dank voor uw bericht. Onze excuses voor het ongemak.

Wij hebben uw bericht naar onze aannemer doorgestuurd met de vraag om u aan te sluiten. Zij nemen contact op als het mogelijk is.
Echter volgens ons systeem was de opleverdatum van dit project op: 25-06-25
Het kan zijn dat onze aannemer niet meer bezig is in uw regio en u helaas op dit moment niet aan kan sluiten.
In uw geval adviseer ik u om af te wachten tot het project is afgerond. Op dat moment kunt u namelijk het haalbaarheidsonderzoek aanvragen.
Het project zal ongeveer een jaar na de opleverdatum afgerond zijn.
Op dit moment is het adres nog in bouwfase, dus hierdoor word het onderzoek automatisch afgekeurd.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah dat schiet ook niet op, ik heb hier de vraag nog uit staan

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik lees net dat mijn collega's je hierover gesproken hebben, heb je na t vorige contact nog iets gehoord?

Govaart
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • September 29, 2025

Ik ben vandaag gebeld door een KPN medewerker. Die zegt dat ik binnenkort gebeld wordt voor een afspraak om de glasvezel aan te komen sluiten. Dat zou echt prachtig zijn. Ik had de hoop al opgegeven. Dus ik moet nu weer even wachten.

Govaart
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • October 13, 2025

Ik ben nog niet gebeld door een KPN monteur om aangesloten te gaan worden. Zou ik het laatste telefoontje van twee weken geleden verkeerd begrepen hebben? Of moet ik gewoon (nog meer) geduld hebben? Ik wacht pas slechts 2 jaar of zoiets :-)

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik heb t nog een zetje gegeven ​@Govaart