Skip to main content

Binnenkort worden de werkzaamheden van Glaspoort gestart.

Ik heb hiervan een duidelijke omschrijving gehad.

Echter ik mis een stukje denk ik.

Want wanneer de werkzaamheden klaar zijn,dus de glasvezel is binnen in huis afgemonteerd,hoe gaat het dan verder?

Neemt KPN contact op over het te plaatsen nieuwe modem en het inregelen van de wifi versterkers.

Tenminste ik neem aan dat het modem vervangen word door een nieuwer type,wehebben nu de V10 experia box,en twee Android boxjes voor TV ontvangst.

Hallo ​@Hassie ,

Ga er maar vanuit dat je gewoon de V10 houdt en jouw huidige TV-ontvangers.

KPN vervangt de V10 alleen bij een defect voor een ander modem. 

Wat betreft de W-Fi-versterkers; Die blijven het gewoon doen nadat je over bent op glasvezel.

Lees dit artikel voor meer bijzonderheden m.b.t. de aanleg van glasvezel:

Oke dank je wel.

Echter ik had begrepen dat het modem werd  vervangen,maar dat heb ik dus niet goed begrepen.

De wifi versterkers blijven dus gewoon werken.

En ik denk dat ik dan ook een ander abbo moet afsluiten

Klopt, dat weet ik mede uit eigen ervaring. Wij zijn al een tijd terug overgegaan op glasvezel.    

Oke dank je wel.

Echter ik had begrepen dat het modem werd  vervangen,maar dat heb ik dus niet goed begrepen.

En ik denk dat ik dan ook een ander abbo moet afsluiten

Bij KPN blijft je abonnement gewoon doorlopen. Glasvezel kost hetzelfde dan ADSL.

Bij mij is afgelopen oktober de glasvezel door Glaspoort in huis gebracht (FTU). Je kunt daarna wachten totdat kpn de NTU opstuurt (hebben mensen hier in de buurt gedaan) maar je kunt na een paar dagen (waarin Glaspoort de glasvezel gereed meldt) ook met kpn bellen (0800-0402) en vragen om omzetting van koper naar glasvezel; dat heb ik gedaan. Nadat ik de NTU geplaatst had, heb ik de V10 uitgezet, de koperkabel daaruit verwijderd en de rode kabel van de NTU verbonden met de (rode) WAN aansluiting van de V10. Daarna de boel weer aangezet (staat allemaal beschreven in de bijgeleverde instructiekaart) en toen werkte alles. Geen nieuwe apparatuur, geen nieuw abo.

Overigens, als je belt voor de omzetting vragen ze je meestal wel of je je abo wilt aanpassen: niet doen, dat kan altijd later nog als je daar behoefte aan hebt. 

Henk 2304.

Lijkt wel een doe het zelf product.

Er komt dus geen KPN monteur aan te pas begrijp ik?

Dat klopt. En is ook niet nodig. Met de bijgeleverde handleiding is het heel simpel.

Er is wel een probleem als de glasvezelaansluiting op een heel andere plek in de woning zit dan de ADSL aansluiting. Dan ontkom je vaak niet aan het leggen van een UTP kabel.

Maar als nu de V10 al in de meterkast zit, dan is dat ook de voorkeurslocatie voor het afmonteren van de glasvezel en heb je genoeg aan de bij de NTU geleverde rode WAN-kabel. 

Oke ,dan heb ik een laatste vraag.

Op dit moment ondervind ik af en toe dat het beeld stilstaat en zappen ook niet echt goed gaat.

Gaat dat sttaks met glasvezel beter of kan en mag ik een nieuw boxje aanvrsgen?

Ook de AB blijft hangen 

Of jouw internet stabieler wordt, dat is afwachten. Bij mij was dat wel zo doordat de internetsnelheid omhoog ging. 

Als je teveel storingen hebt, kun je natuurlijk altijd bij de klantenservice vragen om een vervangende ontvanger.  Een nieuwe afstandsbediening kun je sowieso gratis aanvragen: 

Afstandsbediening werkt niet meer

Je kunt verschillende dingen proberen als jouw afstandsbediening niet of niet goed meer werkt. Zo kan je het vaak al snel zelf oplossen.

• Controleer eerst de batterijen. Haal ze uit je afstandsbediening en stop ze er opnieuw in. Helpt dit niet, vervang ze voor nieuwe batterijen.
  • Kun je het geluid niet harder of zachter zetten? Stel dan je afstandsbediening opnieuw in.
  • Reageert je tv-ontvanger niet op de afstandsbediening? Herstart je tv-ontvanger door de stekker 30 seconden uit het stopcontact te halen of de stroomkabel uit de tv-ontvanger te halen.

Afstandsbediening is kapot

Je hebt alles gecontroleerd, maar je afstandsbediening werkt nog steeds niet? Bestel dan een nieuwe KPN afstandsbediening via de online tool, door in te loggen met je KPN ID.

Let op: Je kunt per jaar maximaal drie gratis afstandsbedieningen bestellen. Heb je meer nodig? Bestel dan een afstandsbediening via apparatuurvoorthuis.kpn.com.

Heb ik het nu goed begrepen dat er een hele nieuwe box komt ter vervanging van de plus box?

Ik heb er 2 van in huis van de plus box bedoel ik

Heb ik het nu goed begrepen dat er een hele nieuwe box komt ter vervanging van de plus box?

Ik heb er 2 van in huis van de plus box bedoel ik

Zo jammer dit.

Wij waren ook testers van de plus box.

Niks van de kpn vernomen of we de nieuwste box wilde gaan testen

Zo jammer dit.

Wij waren ook testers van de plus box.

Niks van de kpn vernomen of we de nieuwste box wilde gaan testen

Maar goed ook denk ik 50 cm voor de tv instaleten was toch geen opttie

Reageer