Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik de kabel van glasvezelkastje doortrekken naar mijn appartement?

  • 11 September 2024
  • 3 reacties
  • 59 keer bekeken

Hallo,

Sinds kort ben ik woonachtig in een huurappartement in Apeldoorn. Er zit in de meterkast in de gemeenschappelijke hal een KPN aansluitpunt (zie foto’s). Deze kabel moet nog worden doorgetrokken naar mijn appartement. Ik heb toestemming van mijn verhuurder om de kabel door te laten trekken.

Wat moet ik doen om dit in gang te zetten? Kan ik een KPN abonnement bestellen zodat er vervolgens een monteur komt om dit aan te leggen? Of moet ik dit eerst via het KPN netwerk regelen (netwerk.kpn.com)? Ik heb twee weken geleden daar al een aanvraag ingediend maar nog niks terug gehoord. Ondertussen werk ik veel thuis en heb ik dus geen internet. Ik zou graag een internet en TV abonnement willen. 

 

Gewoon een abonnement afsluiten. Vanaf het glasvezelkastje op de eerste foto legt de monteur dan een utp kabel naar boven. Deze monteur kunt u pas bestellen op de dag waarop u de apparatuur kunt aansluiten en het abonnement start.

Wat zie ik op foto 2?


Hallo plaatsgenoot @DH1999 , als het goed is is er minimaal al een xDSL(kope)raansluiting in je flat waarop je een abo kunt nemen en meteen kunt vragen om migratie naar glasvezel.

Via https://netwerk.kpn.com/ kun je op adresniveau zien of er glasvezel actief is op jouw adres.

Het abonnement kun je via www.kpn.com aanvragen met de door jou ingestelde wensen.

Er komt dan automatisch een installatiemonteur of je kunt er om vragen. Hangt er van af hoe goed KPN de situatie op jouw adres kent.

Succes.

 


Gewoon een abonnement afsluiten. Vanaf het glasvezelkastje op de eerste foto legt de monteur dan een utp kabel naar boven. Deze monteur kunt u pas bestellen op de dag waarop u de apparatuur kunt aansluiten en het abonnement start.

Wat zie ik op foto 2?

Een heeele oude glasvezelkabel nog van Reggefiber @Nick83 

 


Reageer