Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik de uploadsnelheid meten met de Experia Box V10?

• 23 maart 2025
  • 5 reacties
  • 44 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 3 reacties

Hoe kan ik de snelheid van upload meten met met huidige experiabox V10

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@janrr 

Download vanuit de Microsoft Store (als je PC of Laptop op windows draait) of de App Store van Apple (als je een iMac of MacBook hebt) de speciale speedtest app van Ookla.
Hiermee kun je dan vervolgens de download- en upload- snelheid meten via je Experiabox V10 van KPN.

Zorg er wel voor, dat jouw PC of laptop direct verbonden is met een internet kabel met de Experiabox V10, dus niet meten via het WiFi netwerk want dat geeft een verkeerd beeld.

Zorg daarnaast dat de browser niet gebruikt wordt, maar dat je alleen via de Speedtest App de meting gaat verrichten. 

Laat even weten of het je gelukt is.

Bekijk origineel

5 reacties

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@janrr 

Download vanuit de Microsoft Store (als je PC of Laptop op windows draait) of de App Store van Apple (als je een iMac of MacBook hebt) de speciale speedtest app van Ookla.
Hiermee kun je dan vervolgens de download- en upload- snelheid meten via je Experiabox V10 van KPN.

Zorg er wel voor, dat jouw PC of laptop direct verbonden is met een internet kabel met de Experiabox V10, dus niet meten via het WiFi netwerk want dat geeft een verkeerd beeld.

Zorg daarnaast dat de browser niet gebruikt wordt, maar dat je alleen via de Speedtest App de meting gaat verrichten. 

Laat even weten of het je gelukt is.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 maart 2025

Hartelijk Dank: Mijn snelheid is laag: 50 Mbps download en maar 9-10 upload. Zal dus even contact op moeten nemen met KPN om dit te verhogen.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8320 reacties
  • 23 maart 2025
janrr schreef:

Hartelijk Dank: Mijn snelheid is laag: 50 Mbps download en maar 9-10 upload. Zal dus even contact op moeten nemen met KPN om dit te verhogen.

Beste ​@janrr je zit waarschijnlijk nog op een koperaansluiting (xDSL), met een 50/5Mbit/s verbinding, dan is dat een mooie snelheid.

Pas als je glasvezel hebt, zijn de up- en downsnelheden gelijk.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@janrr 

Ter aanvulling op de reactie van mede Community lid  ​@JanD , kan ik er nog het volgende aan toevoegen:

Bij een DSL verbinding (via het oude kopernetwerk van KPN) telt de afstand tussen jouw woning en de wijkcentrale ook mee, want hoe verder je van de wijkcentrale af woont, hoe langzamer het internet zal gaan worden.
Daarin kan niets veranderd worden, omdat de afstand tot de centrale bepalend is. 

Je kunt via de volgende link, nagaan welke snelheid er mogelijk is op jouw adres:
Stel zelf je pakket samen 
Je hoeft dan alleen maar je postcode en huisnummer in te vullen, en op “check je aanbod” te klikken, dan zie je gelijk welke snelheid er mogelijk is.

Hopelijk wordt er gauw glasvezel bij jouw aangelegd.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@janrr, goed om te lezen dat je de speedtest hebt kunnen vinden. Of de snelheid voldoende is, is zoals Jan en Michel al zeggen inderdaad afhankelijk van het abonnement en de verbinding die wordt gebruikt. Met wat je verteld hebt is dat nog niet duidelijk. Als je telefonisch contact opneemt zoals je zegt (dat kan makkelijk via een terugbelafspraak) kan de verbinding samen met jou worden nagekeken. En mocht er meer mogelijk zijn kan dat daarbij ook direct besproken worden.

Reageer