Skip to main content

Goeiemorgen,

Ik heb een KPN Experia Box v10 met een experia wifi en 2 superwifi punten. Nu wil ik een tijdslot instellen wanneer de volledige wifi uit staat.

Ik ben ingelogd via 192.168.2.254 en heb in de Settings bij het tabje ‘ECO’ de tijden aangepast en de wijzigingen opgeslagen. Echter, de Wifi blijft gewoon aan staan.

Wat doe ik niet goed??

Als het goed is staat de wifi op de V10 uit en is het logisch dat het niet werkt @Saaaaaas .

Je kunt dit op een van de wifi-punten instellen.

@Saaaaaas Wat goed dat het inmiddels is gelukt. 

Voor de meelezers: In het onderstaande topic lees je hier meer over

 

 


Hallo @N.N. ,
Dank voor je snelle reactie. 2 Vragen:

  1. Hoe log ik in op een van de wifi-punten? 
  2. Moet ik dan op elk punt inloggen en een tijdslot instellen?

Ik heb ingelogd op 192.168.2.151 en het Admin Password ingevuld wat achterop het blauw knipperende wifi punt staat maar dan krijg ik de melding dat het wachtwoord niet juist is.


Als je inlogt in de modem zie je bij LAN-instellingen de aangesloten wifipunten staan met het bijbehorende IP-adres en via dat adres kun je dan inloggen in 1 van de wifipunten en de aanpassing geldt dan meteen voor alle wifipunten @Saaaaaas 

Je zult waarschijnlijk het wachtwoord moeten gebruiken dat voor de V10 geldt.

 


Ok, dank @N.N. 

En is het wachtwoord van de V10 hetzelfde als wat je gebruikt als je verbinding met het netwerk wilt maken? Op de Wifi punten staat namelijk een Admin Password. Dit staat op de V10 niet.

Overigens wordt elk wachtwoord geweigerd…..


Een modem-wachtwoord is iets anders dan een wifi-wachtwoord @Saaaaaas 

Je bent eerder al ingelogd geweest in de V10 om settings aan te passen die niet werken, dat wachtwoord zou ook moeten gelden voor de wifi-punten. Is dat niet zo, achterhaal dan binnen de modem van ieder wifipunt het IP-adres en probeer dan op 1 of meerdere wifipunten in te loggen met het w.w. van de V10 of het oorspronkelijke wachtwoord op het betreffende wifipunt

 

 


Ok, ik heb ingelogd op de V10 en het IP-adres opgezocht van een van de wifipunten. Als ik naar dit IP-adres ga op de computer, gaat het lampje op het wifi punt blauw knipperen. So far so good.

Ik kon hier echter niet inloggen met het V10 wachtwoord en ook niet met het wachtwoord van het wifipunt. Ander punt geprobeerd en dat lukte wel 🙂. Ik heb nu de instellingen kunnen aanpassen.

@N.N. Dank voor je hulp!


Goed om te lezen dat het gelukt is @Saaaaaas .

Bedankt voor de update.

 


@Saaaaaas Wat goed dat het inmiddels is gelukt. 

Voor de meelezers: In het onderstaande topic lees je hier meer over

 


Reageer