Skip to main content

Hoe kan ik een IPv4 adres aanvragen bij KPN zodat ik vanaf internet op eigen webserver kan blijven aanloggen? (ik heb hierover nog geen duidelijk antwoord gekregen van de sales KPN telefonische verkoop). Op dit moment zit ik nog bij ziggo en heb daar een “eigen” ipv4 adres. (Als ZZPer host ik mijn eigen webservices).

Vast bedankt

Dan moet je een zakelijk abonnement nemen @RobGoossens , bij bepaalde zakelijke pakketten heb je 1 of meerdere ‘eigen’ vaste IP-adressen.

Zie onderstaande link voor het MKB-pakket dan je dan nodig hebt:

https://www.kpn.com/zakelijk/kpn-een-mkb/internet.htm

Voor advies kun je dan de zakelijke helpdesk bellen: 0800 0403.

 


Bedankt voor je antwoord, ik heb een “KPN KleinZakelijk Internet” afgesloten.


@RobGoossens 

Je zegt dat je ZZP'er bent, maar heb je wel een goede SLA met je klanten en minimaal een redundante verbinding?

Want stel dat de glasvezel in je wijk stuk gaat, dan kunnen je klanten geen gebruik maken van jouw diensten. 

Thuis hosten is mogelijk, maar wel risicovol. Daarom zitten veel bedrijven in een een datacenter waar alles goed geregeld is.

Stroomuitval? Feed 2 neemt het direct over

Glasvezel van leverancier A stuk? Glasvezel 2 van B neemt het over.

Storing in internetpeering Y? De route gaat vanzelf via Z.

Een DdOS-aanval? Je hosting mitigeert dat wel. Bij KPN wordt het een ander verhaal en je hele aansluiting ligt eruit. 

Nieuw IPadres om bepaalde redenen bij KPN? Je kan alle DNS'sen weer goedzetten. 

En verder is een VPS betaalbaar. 

Zomaar wat dingen om over na te denken om goed voorbereid te zijn op problemen. 


Bij KPN heb je officieel geen vast ip. Het is zogenaamd "dynamisch". Maar in de praktijk veranderd het nooit. Ik heb denk al 20 jaar hetzelfde ip. Ik host ook een paar kleine sites op dit moment. Dat gaat prima.


een dynamisch IPv4 adres is prima voor mij. Dat heb ik bij ziggo aanmoeten vragen en dan krijg je dat ook.

De telefonische medewerker zei dat bij kleinzakelijk je een ipv4 en ipv6 adres krijgt en als je inlogt in de modem je ipv6 kan uitzetten.  Maar op de vraag of je dan via internet op het ipv4 adres kan connecten bv op je webserver, kwam heel twijfelachtig het antwoord eruit. Vandaar dat ik ik hier nog eens navraag.


een dynamisch IPv4 adres is prima voor mij. Dat heb ik bij ziggo aanmoeten vragen en dan krijg je dat ook.

De telefonische medewerker zei dat bij kleinzakelijk je een ipv4 en ipv6 adres krijgt en als je inlogt in de modem je ipv6 kan uitzetten.  Maar op de vraag of je dan via internet op het ipv4 adres kan connecten bv op je webserver, kwam heel twijfelachtig het antwoord eruit. Vandaar dat ik ik hier nog eens navraag.

Dan kan je beter op het zakelijke forum terecht. 

https://zakelijkforum.kpn.com/


Kleinzakelijk werkt prima met ipv4 en wat je wil doen met port fowarding werkt zonder problemen.