Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik gebruik maken van KPN glasvezel in mijn nieuwbouwwoning?

• August 7, 2025
  • 10 reacties
  • 197 keer bekeken

Vlg. afbeelding heb ik in mijn nieuwbouwwoning glasvezelaansluiting...

Vlg. KPN website ligt er idd. een glasvezellijn...

Daar ik in verleden ook klant ben geweest, naar tevredenheid, gaan we maar een abonnement afsluiten, klik op de knop “Bestel KPN glasvezel”….

Hmmm, postcode (om privacy redenen afgeschermd) kan er geen glasvezel aangelegd worden, maar deze ligt in de woning???

Inmiddels 2 weken geleden een vertegenwoordiger van KPN bij mij in huis geweest en bovenstaand probleem voorgelegd. Nav dit gesprek heeft desbetreffende direct z’n manager gebeld om probleem op te lossen daar glasvezellijn binnen ligt! Hij kreeg te horen dat betreffende persoon om probleem op te lossen op vakantie is!! Draait KPN op 1 persoon?

Van vertegenwoordiger kreeg ik te horen dat hij dit intern ging oplossen, dit binnen een werkweek! Ik hoefde verder geen actie te ondernemen, alles zou uit handen worden genomen. Inmiddels bijna 2 weken verder….. geen bericht. Ik heb (van hem ontvangen) zijn persoonlijk telefoonnummer gebeld… geen contact, telefoon wordt niet opgenomen!!

Is bovenstaande, naast lange tijd in de wacht staan bij klantenservice KPN een goede basis om in zee te gaan met….

Bovenstaande betreft aansluitingen in 3 nieuwbouwwoningen, allen lopen tegen hetzelfde probleem.

Iemand in de community ervaring met bovenstaande? 

Wie heeft een oplossing?

10 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@EH15 . Welkom hier.

Dat is behoorlijk rare en vervelende situatie.  Ik ben wel benieuwd wie die vertegenwoordiger is en hoe heb je die gevonden?  Bij de helpdesk zijn er procedures voor dit soort zaken. (de Community is geen helpdesk)

Mijn advies is om een terugbel afspraak te maken.  Als de informatie op de website tegenstrijdig is, kan een collega daar een ticket voor aanmaken en gaan we onze database opschonen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 20, 2025

Dag Erwin,

Vorige week Persoonlijk bezoek gebracht aan KPN Experience store Eindhoven, om te vermelden: Goed en vriendelijk tewoord gestaan. Probleem ligt bij aannemer KPN, hebben FTU niet geplaatst. Nog steeds wordt er niemand wakker… er gebeurt niets! Nog niemand gezien of gehoord om even deze FTU te komen plaatsen! Probleem betreft 3 nieuwbouwwoningen. Aankomend weekend gaan wij verhuizen naar ons nieuw onderkomen, maar…. geen internetverbinding. Wie kan de aannemer mobiliseren om voor het weekend even 3 FTU’s te plaatsen?

• August 20, 2025

Maar dat witte kastje op de foto ís de FTU! Heb je die foto ook bij het Experience Center laten zien?

Wat nog niet geplaatst is, is de NTU, een zwart kastje dat over de FTU geschoven moet worden. Dat kan doorgaans door de klant zelf gedaan worden. Wellicht is de glasvezelkabel nog niet (correct) afgemonteerd in de PoP (glasvezel verdeelkast) of (indien van toepassing) in de glasvezel straatkast bij jou in de buurt en werd dat bedoeld.

Zie ook dit topic

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • August 20, 2025

De FTU zit er al. Onzinverhaal dus. Waarschijnlijk heeft de onderaannemer van KPN de verbinding nog niet gereed gemeld. Het kan ook zijn dat de KPN kant van de glasvezel nog niet is aangesloten.

• August 20, 2025

Maar dat afmonteren in PoP of straatkast gebeurt doorgaans door kpn zelf, dus ik denk dat je beter tóch een terugbelafspraak kunt maken, zoals ​@Erwin van KPN hierboven al aangeeft want het Experience Center is blijkbaar niet voldoende geïnformeerd.

En geef dan duidelijk aan dat de FTU al geplaatst is!

• August 20, 2025

En vul ook even de relevante info van je profiel aan, zodat moderators zo nodig sneller kunnen acteren. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 22, 2025

Het wordt met de dag gekker. Nav. een terugkoppeling vanuit Expirience center blijkt er een defect (kabelbreuk) te zijn. Gevoelsmatig wordt er achter de schermen met een vinger gewezen naar elkaar onder KPN en aannemer KPN! Het is dus een geldkwestie welke partij de schade gaat betalen waar ik en mijn nieuwe buren de dupe van zijn! Hoe is dit toch mogelijk! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 16, 2025

Nog steeds geen werkende glasvezellijn, dit na 3 maanden vanaf oplevering van onze nieuwbouw woning, 12 juni 2025.

Enige tijd geleden e-mail ontvangen van KPN nieuwbouw netwerk dat probleem in wk 2025-37 opgelost zou worden en een terugkoppeling naar KPN zou volgen ik wk2025-38.

Helaas…. vanmorgen een bericht ontvangen van (onder)aannemer KPN dat er afgelopen week (weer) niets is gebeurd, werkzaamheden verschuiven naar einde wk2025-39.

Het geduld en vertrouwen is op in KPN!

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 17, 2025

Nog steeds geen werkende glasvezellijn, dit na 3 maanden vanaf oplevering van onze nieuwbouw woning, 12 juni 2025.

Enige tijd geleden e-mail ontvangen van KPN nieuwbouw netwerk dat probleem in wk 2025-37 opgelost zou worden en een terugkoppeling naar KPN zou volgen ik wk2025-38.

Helaas…. vanmorgen een bericht ontvangen van (onder)aannemer KPN dat er afgelopen week (weer) niets is gebeurd, werkzaamheden verschuiven naar einde wk2025-39.

Het geduld en vertrouwen is op in KPN!

Begrijpelijk.  Het klinkt alsof er de nodige issues zijn om de klus geklaard te krijgen. Dat kan duizend redenen hebben.  Ik heb daar geen invloed op en kan je alleen maar adviseren om het af te wachten.  (en uiteraard staat het je vrij om hier je eigen conclusies aan te verbinden en met een andere provider in zee te gaan) 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 17, 2025

Wat een onzin reactie…

Fijn om te lezen hoe u met klachten omgaat. 

Het wachten houd op, zeker na 3 maanden wachten!! Het gaat hier om een geldkwestie.. gaat KPN de schade betalen of de onderaannemer van KPN. Ik/wij (wederzijdse buren) als consument zijn de dupe, dit moet achter de schermen opgelost worden. Mij/ons interesseert het helemaal niet wie (KPN/onderaannemer) die schade moet betalen. KPN of onderaannemer werkende in opdracht van KPN, heeft dmv een sticker te plakken een werkende glasvezellijn opgeleverd, wat niet het geval is. Juridisch gezien is KPN hiermee in gebreke.