Skip to main content
Antwoord

Hoe kan ik glasvezel laten aansluiten voor een nieuwe woning? Oplevering eind 2024

• December 20, 2023
  • 4 reacties
  • 72 keer bekeken

Goedendag,

We zijn momenteel een woning aan het bouwen. De oplevering is oktober/november 2024.

Ik ben benieuwd of er glasvezel aangelegd kan worden naar mijn woning. Het betreft een zakelijke aansluiting, maar tevens voor prive-gebruik.

Volgens de postcodecheck kan het (nog) niet, maar dat is opvallend, omdat Enschede al jaren vrijwel geheel aangesloten is op glasvezel.

Ik hoor graag wat KPN kan betekenen en wat daarvoor de kosten zijn. Ik ben bereid om een abonnement voor meerdere jaren af te sluiten mocht dat het proces helpen.

Alvast bedankt.

Beste antwoord door Joep1965

Je zou via kpnnetwerk.nl nog een haalbaarheidsonderzoek aan kunnen vragen. Kijk op kpnnetwerk.nl. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 20, 2023

U kunt daarvoor een aanvraag doen bij mijnaansluiting.nl. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 20, 2023

Dat heb ik gedaan en de uitkomst was negatief. KPN gaat (nog) geen verbinding aanleggen.

Terwijl overal (straal van 500 m.) om de kavel heen huizen liggen met glasvezelaansluitingen. 

Het adres is vlak buiten de bebouwde kom, op steenworp afstand van woonwijken.

Kan ik erachter komen of dit in de planning ligt? (1 of 2 jaar vanaf nu bijvoorbeeld). Anders dien ik eerst coax aan te vragen (€2500+ aansluitkosten) en een jaar later weer glasvezel.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 20, 2023

Je zou via kpnnetwerk.nl nog een haalbaarheidsonderzoek aan kunnen vragen. Kijk op kpnnetwerk.nl. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 20, 2023

Dank voor de hulp. Ik heb een onderzoek aangevraagd.